به گزارش افکارنیوز ، دکتر زهرا حلاجی در گفتوگو با ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به مناطقی از بدن که در آن سلولیت ایجاد می شود، گفت: تجمع بدشکل چربی ها در زیر پوست معمولا در ناحیه شکم، ران و باسن بوجود می آید و تناسب اندام فرد را از بین می برد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص عوامل موثر بر ایجاد سلولیت اظهار داشت: علت اصلی سلولیت ژنتیک و هورمون های زنانگی است و البته چاقی در ایجاد چربی های بد شکل بدن موثر است.

وی در مورد کم کردن وزن در این افراد بیان کرد: کاهش وزن تاثیر زیادی در از بین بردن بافت های چربی دارد و افرادی که سلولیت دارند اگر وزنشان را کم کنند این چربی ها نیز کاهش می یابد ولی این درمان قطعی و صد درصد نیست.

وی در ادامه افزود: چاق و لاغرشدن‌های مکرر در ایجاد سلولیت ها در بدن مرتبط نمی باشند و این تغییرات مکرر وزنی تنها باعثایجاد ترک های پوستی می شود.

دکتر حلاجی درخصوص روش های مختلف درمانی توضیح داد: از لیزر و فرکانس های رادیویی می توان برای سلولیت هایی با مقدار کم بهره برد و برای فرم های شدیدتر بهتر است از لیپوساکشن استفاده شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه افزود: ماساژ به همراه مکش چربی ها در کاهش و از بین بردن سلولیت ها تاثیر چندانی ندارد و زنان بهتر است اصلا از کرم های از بین برنده چربی استفاده نکنند چون این روش اصلا تاثیری در از بین بردن سلولیت ها ندارد.

این متخصص پوست در پایان توصیه کرد: بهترین راه از بین بردن سلولیت، ورزش کردن است و البته فرد باید واقعیت را بپذیرد و از مجموعه روش ها برای از بین بردن این چربی های زائد استفاده کند.