هتل هنر ایران در پهنه رودکی ساخته می‌شود

نصراله آبادیان شهردار منطقه11 تهران درباره ساخت هتل هنر ایران در پهنه رودکی اظهارداشت: در نشست کمیسیون ماده 5 شهر تهران که با حضور رئیس شورای شهر تهران، شهردار تهران، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران و رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده 5 شهرداری تهران برگزار شد، ساخت هتل 5 ستاره هنر ایران در خیابان نوفل لوشاتو به تصویب رسید.

 اخبار اجتماعی- شهردار منطقه11 تهران گفت: پهنه رودکی بزرگ‌ترین پروژه فرهنگی پایتخت است که از نظر موقعیت جغرافیایی، اهمیت بافت تاریخی واجد ارزش معماری و حضور اماکن فرهنگی در این محدوده برای احداث این هتل، انتخاب مناسبی است.

وی اضافه کرد: قرار گرفتن خانه های تاریخی و اماکن فرهنگی چون تالار وحدت و مجموعه تئاتر شهر در این پهنه می‌تواند فضای مناسب برای احداث هتل 5 ستاره هنر ایران را با ظرفیت تالارهای سینمایی، تئاتر، کنسرت و گالری های هنری فراهم کند.

آبادیادن همچنین بیان کرد: این هتل که در خیابان نوفل لوشاتو و با تجمیع 2 ملک بزرگ ساخته خواهد شد، دارای بخش‌های موزه گالری، حراج آثار هنری ایرانی، سالن های نمایش سینما و تئاتر و موسیقی است.

به گفته شهردار منطقه 11 در پهنه فرهنگ و هنر رودکی که با توجه به سابقه فرهنگی، هنری و تاریخی به عنوان بزرگترین پروژه فرهنگی شهر تهران تعریف شده است؛ ایجاد عرصه‌های فرهنگی و هنری و تزریق کاربری‌های فرهنگی در دست انجام است و فاز اول پیاده راه شهریار نیز هفته نخست تیر ماه با حضور شهردار تهران افتتاح شد و فاز دوم آن نیز طی روزهای آتی به مرحله عملیاتی می‌رسد که ارتقای سرانه هنری در پهنه‌ای با فضاهای اقتصادی و تجاری را در بر خواهد داشت.