آخرین وضعیت آب و هوای کشور در پنجشنبه 19 تیر/ وزش باد شدید در مناطق مرکزی و غرب کشور

امروز، به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، در برخی نقاط استان های واقع در شمال غرب، ارتفاعات شمالی البرز مرکزی، ارتفاعات زاگرس مرکزی و همچنین ارتفاعات کرمان، شمال و شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار باران گاهی با رعد و برق وزش باد پیش بینی می شود. جمعه بر شدت بارش در شمال غرب افزوده شده و در برخی مناطق هرمزگان، جنوب کرمان، ارتفاعات البرز مرکزی و سواحل مرکزی و غربی دریای خزر نیز رگبار پراکنده باران رخ می دهد.

 


 اخبار اجتماعی-  شنبه در شمال استان های آذربایجان غربی، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، سواحل مرکزی و شرق دریای خزر و خراسان شمالی رگبار باران گاهی با رعد و برق پیش بینی می شود. یکشنبه و دوشنبه بر شدت بارش در دامنه های ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی افزوده شده و در مناطقی از شمال غرب و سواحل دریای هزر نیز بارش پراکنده پیش بینی می شود. گفته می شود از بعد از ظهر پنجشنبه تا یکشنبه در مناطقی از شرق و جنوب شرق، به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید همراه با گرد و خاک رخ می دهد. همچنین در پنج شنبه روز آینده شرق عمان و روزهای جمعه و شنبه دریای خزر مواجه است.

آلودگی هوا به دلیل افزایش غلظت ازن در پایتخت

 شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۸۰ قرار گرفته و کیفیت هوای تهران قابل قبول است ولی همزمان با افزایش دما در برخی ساعات، هوا آلوده می‌شود.

همچنین این شاخص طی ۲۴ ساعت گذشته به طور میانگین بر روی عدد ۱۱۱ قرار داشت و کیفیت هوای تهران برای گروه‌های حساس جامعه ناسالم بود.