آخرین وضعیت آب و هوا در ۲۰ تیر/بارش باران و وزش باد در برخی استان ها

بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی  جمعه در شمال کشور و در بعضی ساعات رگبار باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود؛ همچنین از آغاز روز تا اوایل شب در سواحل مرکزی و غربی دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی، استان مازندران، شرق تهران، ارتفاعات هرمزگان و جنوب کرمان نیز رگبار پراکنده پیش بینی می‌شود.

 اخبار اجتماعیروز شنبه علاوه بر شمال غرب کشور، سواحل دریای خزر و ارتفاعات استان‌های سمنان تهران و خراسان شمالی رگبار پراکنده گاهی رعد و برق خواهند داشت که بیشینه بارش در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی خواهد بود.

تداوم بارش ها در سوحل دریای خزر

از روز یکشنبه تا سه‌شنبه نیز بارش در شمال غرب کشور، سواحل دریای خزر، ارتفاعات استان‌های سمنان، تهران و گلستان ادامه خواهد داشت.

تداوم آلودگی هوا در تابستان کرونایی

شاخص کیفیت هوا طی ۲۴ ساعت گذشته به طور میانگین بر روی عدد ۱۲۷ قرار داشت و هوای تهران ناسالم بود.

روز یکشنبه در سواحل مرکزی و شرق خزر و دامنه‌های البرز غربی و روز سه‌شنبه در شمال غرب کشور بر شدت بارش‌ها افزوده خواهد شد. روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب کرمان رشد ابر و رگبار پراکنده باران گاهی رعد و برق و وزش باد خواهند داشت که در روزهای دوشنبه و سه شنبه شرایط برای بارندگی در این مناطق مساعدتر می‌شود.

وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در شرق و جنوب شرق

 از روز جمعه تا یک شنبه در مناطقی از شرق و جنوب شرق کشور، به ویژه منطقه زابل، وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش بینی می شود . طی سه روز آینده دریای خزر و سواحل شرقی دریای عمان و در روز یکشنبه خلیج فارس مواج خواهد بود.