مرکز نوآوری و فناوری شهر هوشمند منطقه 2 آماده افتتاح شد

رسول کشت پور، شهردار منطقه ۲ با اعلام این خبرگفت: مدیریت منطقه 2 با اعتقاد بر ضرورت بهره‌مندی از اقدامات خلاقانه و تکنولوژی‌های نوین و فناورانه در بهبود خدمات شهر و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان احداث مرکز نوآوری و فناورانه را در دستور کار قرار داد.

 اخبار اجتماعیوی حمایت از توسعه و شکل‌گیری و حیات کسب‌ و کارهای دانش‌پایه و نوآورانه درحوزه مدیریت شهری و شهر هوشمند  را از اهداف احداث این مرکز برشمرد و گفت: در این مرکز فرصت شناسایی و جهت‌دهی استعدادها و تشکیل تیم‌های تخصصی برای توسعه کسب و کارهای نوپا متناسب با حوزه خدمات شهری، محیط زیست و ترافیک فراهم می شود.

شهردار منطقه ۲ با بیان اینکه مدیریت شهری به عنوان حمایت‌کننده از کسب و کارهای نوآورانه در تلاش است زنجیره این نوع کسب و کارها را تکمیل کند، افزود: این مرکز نوآورانه  با هدف فراهم‌سازی زیرساخت‌های مورد نیاز کارآفرینان و تیم‌های استارتاپی طراحی شده‌است و کسب و کارها و ایده‌های خلاقانه در مسیر شتاب‌دهی، سرمایه گذاری و تجاری سازی قرار می‌گیرند و ارتباط بین سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر را با کارآفرینان و صاحبان اپلیکیشن‌ها ایجاد می‌کند.

کشت پور مخاطبان این مرکز را نوجوانان، جوانان و علاقمندان در حوزه فناوری برشمرد و افزود: هدایت ایده‌ها و خلاقیت‌ها در مسیر صحیح با ایجاد فرصت شغلی برای جوانان و همچنین  اقتصاد پویا در شهر را می‌توان از دستاوردهای آتی این مرکز برشمرد.

شهردار منطقه۲ تاکید کرد: تلاش ما این است که با حمایت‌های معنوی ارائه شده، این دسته از استارتاپ‌ها را به مرحله‌ای برسانیم که خدمات شهرداری بدون هزینه‌های گزاف در اختیار شهروندان قرار گیرد.