تراکم کار با ورودی زیاد پرونده‌ها در دستگاه قضا

یحیی جعفری، رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران ضمن بازدید از مجتمع قضایی شهید محلاتی گفت: انتظار مقام معظم رهبری  و رئیس قوه قضائیه از ما کار جهادیست و امروز در دوره تحول دستگاه قضایی با تلاش می توانیم، دل رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و مردم عزیزمان را شاد کنیم.

اخبار اجتماعیرئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران خاطرنشان کرد: کار جهادی یعنی تلاش مضاعفی که مقید به وقت اداری نباشد؛ هر چند سختی و سنگینی کار بر همکاران ارجمند قابل لمس است و تراکم کار، ورودی زیاد پرونده‌ها، کار قضایی را به شدت سخت کرده؛ اما انتظار ما در این شرایط سخت کوشی و تلاش مضاعف است و باید در این زمینه ایثار کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در اجرای احکام کیفری تا آن‌جا که امکان دارد از مجازات‌هایی جلوگیری به‌عمل آید که منجر به بازداشت می‌شود و به جای آن از تأسیسات جدید در قوانین و مجازات‌های جایگزین حبس استفاده شود که اصلاح کننده و بازدارنده است.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران اذعان کرد: معضل اطاله دادرسی باید هر چه سریع‌تر مرتفع شود و در این راستا باید به امر نظارت اهمیت و توجه بیشتری داده شود؛ چرا که اگر نظارت نباشد همه انسان‌ها در معرض خطا هستند و نظارت آموزه دینیست به شرط اینکه تخصصی و کارشناسی باشد.

جعفری در خاتمه متذکر شد: ما باید پاسخگوی مراجعان باشیم و در رعایت نظم اداری و خدمت به مردم شریف و حضور حداکثری در محل کار همواره الگو باشیم.