هزینه درمان بیماران کرونایی

سراج الدین عارف نیا ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان با موضوع آخرین وضعیت کرونا در استان، اظهارکرد: طبق دستورالعمل های چندگانه، صنوف، ادارات، بانک ها و مراکز دیگر ملزم به رعایت پروتکل هایی بودند که مطب های درمان هم از این امر مستثنی نیستند.وی افزود: برخی از مطب ها و دندانپزشکی های استان با توجه به بازدیدهای صورت گرفته جدی تر از دستورالعمل ها، پروتکل ها را رعایت کرده و البته مواردی هم بود که تذکر شفاهی و سپس تذکر کتبی داده شد.

اخبار اجتماعی عارف نیا ادامه داد: تاکنون مطب هیچ پزشکی در استان پلمب نشده ولی چند نفر را به صورت حضوری خواسته و تذکراتی داده شد.وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: همه افراد مستعد ابتلا به کرونا بوده و این بیمار ی زن، مرد، کودک و جوان و میانسال نمی شناسد اما در مرگ متفاوت است.

عارف نیا توضیح داد که کشندگی بیماری در کسانی که بیماری زمینه ای، نقص ایمنی، فشار خون بالا و غیره دارند بالاتر است.وی تصریح کرد که اگر میانگین بستری یک بیمار را یک هفته در نظر بگیریم، یک و نیم الی دو میلیون تومان هزینه درمان یک فرد مبتلا به کرونا است.

عارف نیا بیان کرد: تست کرونا در افراد بستری در بیمارستان ها طبق تشخیص مددکار برای افراد بی بضاعت رایگان بوده و از دیگران مبلغی دریافت می شود.