تاسیس شبکه تلویزیونی گردشگری

به گزارش افکار نیوز به نقل از فارس، سیدحسن موسوی صبح امروز در مراسم تجلیل از خادمان سفرهای نوروزی که با حضور محمود احمدینژاد رئیس جمهور، حمید بقایی معاون اجرایی رئیس جمهور و جمعی از وزرا و استانداران در تالار وحدت برگزار شد، گفت: نهال ستاد مرکزی سفرهای کشور امروز ۷ ساله شده است با تلاش مشایی این ستاد در سال ۸۵ پایهگذاری شد و دو سال در دست بقایی بود و امسال نیز توفیق نصیب ما شد.

وی در ادامه افزود: به اعتقاد بنده نوروز آغاز خلقت است و همه جهانیان در آینده نه چندان دور به این حلقه محکم خواهند پیوست و اگر جدا بمانند با خودشان مشکل دارند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به برپایی جشن جهانی نوروز در کشور تاجیکستان گفت: امسال با برپایی جشن جهانی نوروز با محوریت ایران در کشور تاجیکستان شاهد ابرقدرتی کشورمان بودیم.

موسوی تأکید کرد: ‌ رضایت مردم که رضایت خداوند را به همراه دارد امسال بیشتر از همه سال‌ها بوده است.

وی تصریح کرد: امسال به تأسی از فرمایشات مقام معظم رهبری و سیاست‌ها و رهنمودهای رئیس جمهور هدفگذاری رشد ۱۵۰ درصدی برای گردشگر خارجی را داریم.

* زیرساخت ورود ۷.۵ میلیون گردشگر خارجی وجود دارد

موسوی گفت: ‌ زیرساخت برای ورود ۷.۵ گردشگر خارجی در حال حاضر در کشور وجود دارد البته شاید کیفیت مطلوب‌تری مدنظرمان باشد اما لازمه آن کیفیت توسعه سفر است.

وی ادامه داد: اگر به عدد ۲۰ میلیون گردشگر خارجی که افق ۱۴۰۴ کشور است دست یابیم نیاز به ورود نیروی کار خارج از کشور داریم.

رئیس سازمان میراثفرهنگی و گردشگری رونق سفر را اینگونه تعریف کرد که سفر یعنی امنیت، اقتدار، ایجاد اشتغال پایدار، شادابی، همدلی تمام اقوام و فرهنگ‌ها.

معاون رئیس جمهور از دستگاه دیپلماسی کشور درخواست کرد که برای رسیدن به هدف ورود ۷.۵ میلیون گردشگر خارجی به ایران برای برداشتن موانع کمک‌های لازم را داشته باشند.

موسوی با اشاره به اینکه همه رسانه‌های دنیا دست به دست هم داده‌اند که ایران را نزد افکار عمومی کمرنگ جلو دهند، گفت: سیاست‌های سازمان میراثفرهنگی و دولت این نقشه‌ها را نقش بر آب کرده است.

* ایجاد شبکه گردشگری

وی از مذاکرات با ضرغامی رئیس سازمان صداوسیما برای ایجاد شبکه گردشگری خبر داد و گفت: این موضوع در دستور کار است که امیدواریم با سرعت بیشتری تحقق یابد.

* رشد ۳۰۰ درصدی صادرات صنایع دستی تا شهریور محقق می‌شود

رئیس سازمان میراثفرهنگی و گردشگری گفت: ‌ هدف رشد ۳۰۰ درصدی صادرات صنایع دستی کشور که به دولت تعهد داده بودیم تا شهریور امسال محقق می‌شود.

* جاده‌های جدید کشور ملزم به تأسیس بین‌راهی می‌شوند

موسوی به طرحی که در دولت در دست تصویب قرار دارد اشاره کرد و گفت: ‌ در جاده‌های جدیدی که در کشور طراحی و ایجاد خواهند شد ملزم خواهیم کرد که تأسیسات بین‌راهی را حتماً ایجاد کنند.

وی از بهرهبرداری از ۱۰۰۰ مجتمع بینراهی در دولت نهم و دهم خبر داد و گفت: ۱۰۰۰ مجتمع دیگر نیاز داریم تا احداث شود که تا پایان دولت درخشان دهم آنها را به بهرهبرداری میرسانیم.