به گزارش افکار نیوز ،جعفر محمدلو امروز در گفتوگو با فارس اظهار کرد: سازمان حج و زیارت برای ایجاد رفاه و سهولت بیشتر برای متقاضیان و به منظور پیشگیری از ازدحام علاقهمندان تشرف به سفر زیارتی عتبات عالیات در دفاتر خدمات زیارتی، اقدام به ایجاد سامانه پیش ثبتنام اینترنتی عتبات عالیات کرده است.

وی با بیان اینکه علاقه‌مندان از تاریخ ۲۶ فروردین ماه سال جاری نسبت به نام‌نویسی خود اقدام کرده‌اند، یادآور شد: این روند تا هشتم اردیبهشت ماه سال جاری ادامه می‌یابد.

معاون حج و زیارت استان زنجان زمان اعزام این افراد را از تاریخ ۱۲ خردادماه سال جاری عنوان کرد و افزود: این افراد تا ۲۹ تیرماه سال جاری به عتبات عالیات مشرف می‌شوند.

وی با بیان اینکه علاقه‌مندان می‌توانند در سایت atabat. haj. ir نام‌نویسی کنند، یادآور شد: این افراد تا ساعت ۲۴ روز جمعه هشتم اردیبشهت ماه می‌توانند در این سامانه نام‌نویسی کنند.


*اعلام نتایج قرعه کشی عتبات عالیات ۱۱ اردیبشهت اعلام می‌شود

محمد لو از اعلام نتایج قرعه‌کشی در روز دوشنبه ۱۱ اردیبشهت خبر داد و گفت: اولویت‌های اعزام در این سامانه قابل رویت می‌شود.

وی با اشاره به پیش ثبت نام گروهی و فردی در این دوره ادامه داد: فقط ۱۵ درصد ظرفیت اعزام در کشور مختص اعزام‌های گروهی ۳۵ نفره است.

وی ادامه داد: پس از قطعی کردن پیش ثبت‌نام، سیستم یک شماره رهگیری به گروه تخصیص می‌دهد که این شماره را یادداشت کرده و برای پیگیری‌های بعدی نزد خود نگهداری کنند.

محمدلو تصریح کرد: فقط افراد پذیرفته شده در قرعه‌کشی دارای الویت اعزام بوده و انتقال یا جایگزینی به غیر، میسر نیست.

وی با بیان اینکه محدودیتی برای نام‌نویسی در استان زنجان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: به تعداد نامنویسی های صورت گرفته افراد اعزام می‌شوند.

*آغاز پروازهای هوایی حج عمره زنجان از اردیبهشت

معاون حج و زیارت استان زنجان از آغاز مرحله دوم اعزام عمره گذاران به حج در سال جاری خبر داد و گفت: پروازهای عمره از ۲۹ اردیبهشت ماه از فرودگاه زنجان آغاز می شود.