افکار نیوز-گفته می شود شرکت بوئینگ در حال آماده سازی جت ۱۰۰۰ نفره مسافری است که می تواند صنعت سفر هوایی را برای بعد از ۱۰۰سال ( که با طراحی رادیکال بال ترکیبی تغییر شک لداده شده است) تغییر دهد . این تحقیقات در ابتدا با توسط شرکت بویینگ با همکاری مرکز پژوهشی ناسا لانگلی شروع شد .
هواپیمای ماموت بالی با فاصله دوسربال ۲۶۵فوت در مقایسه با ۲۱۱ فوت مدل ۷۴۷ میباشد. این هواپیما برای ترمینالهای جدیدی که برای هواپیمای ۵۵۵ نفره ایرباس ۳۸۰ استفاده میشودف طراحی شده است که خود این ایرباس فاصله دو سر بالی برابر با ۲۶۲ فوت دارد. این پاسخ بویینگ به هواپیمای ایرباس ۳۸۰ است که فعلاً ۱۵۹ سفارش را دریافت نموده است، اما هنوز ۷۹۷ توسط هیچ مسافری رتبه دهی نشده است. بویینگ قصد دارد پروژه سوپر ۷۴۷ ایکس خود را در سال ۲۰۰۳ تمایل کمی از طرف شرکتهای هواپیمایی برای آن نشانداده شد، را برای اینکار قربانی کند؛ اما هنوز این پروژه ایرباس شکن خود را در بویینگ فانتوم با همکاری ناسا لانگلی ادامه میدهد.

هواپیمای ایرباس ۳۸۰ در واقع تکنولوژی سال ۱۹۹۹ است که ۱۳ میلیارد دلار هزینه داشته است و مزیت دیگر برای بویینگ این استکه این هواپیما(آ۳۸۰) براساس ساختار کلاسیک لوله ای ساخته شده است بنابراین مزیتهای بزرگی برای برای بال پرنده یاهمان بال ترکیبی وجود دارد که مهمترین آنها افزایش نیروی لیفت به میزان P و کاهش ۲۵ درصدی وزن هواپیماست که تخمین زده می شود ۳۳ درصد کارآمد تر از A۳۸۰ خواهد بود و سرمایه گذاری دلار ۱۳ میلیارد دلار ایرباس را بسیار متزلزل مینماید.





استحکام به علت پهن پیکری یک عامل کلیدی دیگر در هواپیما بال ترکیبی است، اغتشاش را کاهش می دهد و ایجاد استرس کمتر در قاب هوا اضافه می کند که به بهره وری فوق العاده ای در ۷۹۷ کمک میکند تا آنجا که این غول پرنده میتواند ۸۸۰۰ مایل دریایی را با ۱۰۰۰ مسافر با سرعت کروز ۰.۸۸ ماخ یا ۱۰۴۶ کیلومتر بر ساعت طی نماید که این خود مزیتی در مقایسه با ایرباس ۳۸۰ با سرعت کروز ۹۱۲ کیلومتر برساعت میباشد و به هر حال بویینگ با این پروژه خود ایرباس ۳۸۰ را به مبارزه پر مخاطره ای در بازار هواپیمایی غیر نظامی کشانیده است.