خدمات کلینیک سینا مهر استاندارد نبود

محمد جواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به حادثه انفجار در کلینیک سینا مهر که منجر به جان باختن ۱۹ نفر از شهروندان شد، گفت: این اتفاق ناشی از بی توجهی به وظایف در میان هر کدام از دستگاه‌های مسئول مرتبط است.

اخبار اجتماعیعضو شورای شهر تهران تصریح کرد: ما با یک مشکل قانونی روبرو هستیم که قانونگذار باید اقدام به اصلاح قانون اولیه کند.

او افزود: در گذشته شهروندان برای دسترسی به پزشک مشکل داشتند و تعداد پزشکان هم کم بود، لذا در آن دوره قانونگذار اجازه داده بود که پزشکان برای اینکه بتوانند خدمات خود را راحت‌تر ارائه دهند، در منازلشان پذیرای بیماران باشند، اما وقتی ماهیت شهر عوض می‌شود، نوع ساختمان‌ها و تعداد پزشکان هم تغییر می‌کند و زیاد می‌شود، دیگر تاثیر اولیه با آنچه که قانونگذار در نظر داشته ادامه نمی‌یابد.

او در خصوص کلینیک سینا مهر گفت: چه نیازی بوده که آن قانون همچنان اجرا شود و به جای اینکه محدودیت‌های بیشتری اعمال کنند، اجازه دهند تمام پزشکان در ساختمان‌هایی که کاربری مسکونی دارند، فعالیت کنند.

عضو شورای شهر تهران با طرح این پرسش که کدام عقل سالم اجازه می‌دهد که ام آر آی و سی تی اسکن در واحد مسکونی مستقر شوند، گفت: مدیریت شهری در انعکاس دقیق ماجرا برای تصحیح قانون خوب عمل نکرده و به نظر می‌رسد نگاه وزارت بهداشت به عنوان متولی به جای آن که حفظ جان شهروندان باشد، نگاه صنفی و حمایت از صنف خودشان بوده است.

او خاطرنشان کرد: در این ماجرا چند نفر از ۱۲ پزشکی که منافع دارند و مالک محسوب می‌شوند، با ناظرین تعارض منافع دارند و اگرچه این مجموعه خدمت ارائه می‌کرده است، اما خدمات آن استاندارد نبود.