به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، هرمز قلاوند اظهار کرد: پس از انجام عملیات لرزه نگاری بر روی میادین زیلایی و آبتیمور و به دنبال آن تفسیر داده های لرزه ای توسط کارشناسان مناطق نفت خیز جنوب دربخش فنی، وجود طاقدیسهای جدیدی در مناطق نفت خیز جنوب در استان خوزستان به اثبات رسید.

وی افزود: در یال جنوبی طاقدیس اصلی آبتیمور با حفاری چاه شماره ۵۰، مشخص شد که مخزن جدیدی به ابعاد سه کیلومتر در ۱۰ کیلومتر وجود دارد که ضخامت لایه نفتی آن ۲۰۰ متراست.

قلاوند ادامه داد: نفت این مخزن مشابه نفت آبتیمور است که با توسعه حفاری ها حجم ذخایر آن به طور کامل مشخص خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: همچنین در منطقه زیلایی مجاور شهر مسجدسلیمان، در یال شمالی طاقدیس زیلایی، هفت طاقدیس جدید نفتی و گازی کشف شد که وجود نفت و گاز حداقل در دو طاقدیس با حفاری چاه های ۱۵ و ۱۶ به اثبات رسید.

وی تصریح کرد: ابعاد این مخازن در حد سه کیلومتر در هشت کیلومتر است و حجم گازی که در آنها وجود دارد معادل ۸۰ میلیارد متر مکعب است.

قلاوند اضافه کرد: با توسعه حفاریهای جدید در آینده، پنج طاقدیس مجاور یال شمالی این میدان را هم حفاری خواهیم کرد و به بهره برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد: این کشفیات تاثیر به سزایی در رویکردها، مناسبتها و معادلات بین المللی به نفع کشور خواهد داشت و این موفقیت را به مردم ایران در سال «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» تبریک می گویم.

میدان آبتیمور در فاصله ۲۵ کیلومتری غرب اهواز بین دو میدان مهم نفتی منصوری و اهواز قرار دارد و میدان نفتی زیلایی نیز در ۱۱۵ کیلومتری شمال اهواز واقع است.