مردم نگران ابتلا به کرونا در مراکز دندانپزشکی نباشند

بهزاد هوشمند، دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی  وزارت بهداشت و  دبیر کمیته مشورتی دندانپزشکی ستاد کرونا با اشاره به بازگشایی کلینیک‌های دندانپزشکی و ارائه خدمات سلامت دهان و دندان به مردم بعد از شیوع بیماری کرونا اظهار کرد: باشیوع بیماری کرونا، مراکز دندانپزشکی و کلینیک‌های ارائه دهنده خدمات سلامت دهان و دندان در سراسر کشور تعطیل شدند، اما اکنون با مصوبه ستاد ملی کرونا این مراکز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های لازم بازگشایی شده است.

اخبار اجتماعی- هوشمند ادامه داد: مراکز و کلینیک‌های دندانپزشکی و مطب‌ها می‌توانند با رعایت نکات و دستورالعمل‌های بهداشتی فعالیت داشته باشند و مردم نگران ابتلا به کرونا در مراکز دندانپزشکی نباشند.

او افزود: مراجعان به کلینیک‌های دندانپزشکی، قبل از ورود به مطب و نشستن روی یونیت ، توسط منشی مطب یا کلینیک مورد معاینه اولیه مانند تب سنجی قرار می‌گیرند و در صورتی که دارای علائمی سرماخوردگی یا بیماری کرونا باشند، نوبت معاینه آن‌ها به زمان دیگری پس از درمان قطعی موکول خواهد شد.

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت بیان کرد: مراجعان به کلینیک‌های دندانپزشکی نباید نسبت به بیماری کرونا بی‌تفاوت باشند و هنگام مراجعه، نکات بهداشتی مانند زدن ماسک و استفاده از دستکش را رعایت کنند.

هوشمند گفت: دندانپزشکان می‌بایست با تجهیزات حفاظتی کامل مانند ماسک و شیلد بر بالین بیماران حاضر شوند که هیچ گونه مشکلی در خصوص انتقال آلودگی وجود نداشته باشد.