انحراف در دریافت تسهیلات روستایی وجود دارد

رامین اسدی مدیر کل پروژه‌های سرمایه گذاری در برنامه اشتغال فراگیر و روستایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در اخبار ۲۱ سیما، درباره تخلفات صورت گرفته درخصوص خرید و فروش تسهیلات روستایی، اظهار کرد: یکی از اهداف اشتغال اعطای تسهیلات مختلف به روستاییان بوده است، که این تسهیلات را به تمام روستا‌ها و شهر‌های زیر ۱۰ هزار نفر تخصیص داده می‌شود.

اخبار اجتماعی- وی با اشاره به اینکه بعد از راه اندازی سامانه کارا یک سامانه دیگر نیز راه اندازی شد، گفت: سامانه‌ای به اسم ناظر را راه اندازی کردیم تا در بازه زمانی مشخص ناظران، طرح‌ها را بررسی کنند، همچنین تا پایان سال ۹۸ مبلغ زیادی را به عنوان تسهیلات به روستاییان پرداخت کردیم ، ۱۲ هزار میلیارد تومان تا امروز تسهیلات روستایی پرداخت کردیم.

اسدی گفت: برای اجرای ۱۳۸ طرح روستایی، تسهیلات پرداخت کردیم و یکی از اقداماتی که برای اولین بار اعمال شده این است که لیست تام افرادی که تسهیلات دریافت کردند، وارد سامانه شده است.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا برای اجرای طرح‌ها نظارت می‌شود؟ افزود: سامانه ناظر طوری کار می‌کند اگر فردی، کارگر خود را بیمه نکند به او اخطار داده می‌شود تا تسهیلات را برگردانند و بانک‌های عاملی که این مبلغ را پرداخت کردند نیز ورود می‌کندو بر روی ۴۰ تا ۵۰ درصد این طرح‌ها نظارت جدی می‌شود.

اسدی ادامه داد: وقتی تسهیلات پرداخت می‌شود سازنده طرح، زمانی برای آغاز کار نیاز دارد، ادعا نمی‌کنیم در تسهیلات روستایی انحراف وجود ندارد، ممکن طرحی را بازدید کنیم و بعد از بازدید ما طرح تعطیل شود.

وی گفت: دستگاه اجرایی، بانک عامل و... باید نظارت جدی داشته باشند، مطمئنا انحراف در ۱۳۸ طرحی که برای اجرای آن‌ها تسهیلات پرداخت کردیم، وجود دارد.