ایمنی کرونا چند ماه در بدن باقی می‌ماند؟

 تحقیقات جدید نشان می‌دهد ایمنی به وجود آمده در مقابل ویروس کرونا تنها چند ماه دوام دارد.

اخبار اجتماعی- این تحقیقات نشان داد آنتی بادی‌ها (پادتن ها) که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابله با ویروس کرونا می‌شوند ممکن است تنها چند ماه در بدن افراد باقی بماند. البته این بدان معنا نیست که بدن را نمی‌توان در مقابل کووید ۱۹ مقاوم کرد و یا نمی‌توان به یک واکسن موثر برای آن دست یافت.

دکتر بادی کریچ، متخصص بیماری‌های عفونی دانشگاه واندربیلت در این رابطه گفت: مبتلا شدن به ویروس کرونا منجر به مقاومت بدن در تمامی طول عمرش نخواهد شد. سیستم ایمنی بدن یاد خواهد گرفت چگونه آنتی بادی‌های جدید برای مقابله با بیماری که در گذشته با آن رو به رو شده است، بسازد. آنتی بادی‌ها پروتئین‌هایی هستند که سلول‌های سفید خون برای حمله به ویروس و نابودی آن تولید می‌کنند.

دکتر اوتو یانگ و همکارانش در دانشگاه کالیفرنیا نیز اقدام به آزمایش طول عم ر آنتی بادی ‌های بدن بیماران برای مقابله با ویروس کرونا کردند. آن‌ها در این تحقیق ۳۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ که دچار بهبودی شده بودند را مورد مطالعه قرار دادند. این تحقیقات نشان داد نیمی از این آنتی بادی‌ها تنها طول عمری معادل ۷۳ روز دارند و پس از این مدت از بین می‌روند.

این تحقیقات به دانشمندان کمک می‌کند به واکسنی موثر برای مقابله با کووید ۱۹ دست یابند.

تاکنون ۱۵ میلیون نفر در جهان به ویروس کرونا آلوده شده اند. از این میان، ۶۱۶ هزار نفر جان خود را از دست داده اند. هم اینک غول‌های داروسازی جهان درحال آزمایش ۲۳ واکسن برای مقابله با کووید ۱۹ هستند. با این وجود، احتمالا اوایل سال ۲۰۲۱ میلادی نسخه اولیه این واکسن به بازار عرضه خواهد شد. سازمان جهانی بهداشت از مردم خواسته است تا زمان کشف واکسن کووید ۱۹، در اماکن عمومی فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرده و از ماسک استفاده کنند.