لزوم حمایت دولت از رانندگان اتوبوسرانی در روزهای کرونایی

محمود ترفع مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران در توضیح اعتراض برخی از رانندگان ناوگان بخش خصوصی اتوبوسرانی به دلیل دریافت نکردن وام کرونایی با تأکید بر اینکه فهرست رانندگان واجد شرایط جهت دریافت وام از سوی شرکت واحد به وزارت رفاه اعلام شد، گفت: فهرستی از اطلاعات ۴ هزار راننده واجد شرایط جهت دریافت وام کرونایی به وزارت رفاه ارسال شد تا کار پرداخت وام کرونایی آن‌ها انجام شود.

اخبار اجتماعی- مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران افزود: پس از ارسال فهرست رانندگان واجد شرایط قرار بر این شد رانندگان در بانک‌های عامل جهت دریافت وام حساب باز کنند.

ترفع با بیان این مطلب که وام کرونایی به تمام ۴ هزار راننده معرفی شده به وزارت کار تعلق نمی‌گیرد، گفت: باید به این نکته تأکید کرد که برخی از رانندگان صاحب اتوبوس هستند و به همین دلیل مالک محسوب می‌شوند.

او ادامه داد: کار پرداخت تسهیلات کرونایی به رانندگان در حیطه اختیار‌های شرکت واحد اتوبوسرانی نیست و این موضوع باید از سوی وزارت رفاه دنبال و پیگیری شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که آیا فهرستی از رانندگانی که مشمول دریافت وام شده‌اند احصاء شده است یا خیر؟ گفت: در حال حاضر فهرستی با این موضوع احصاء نشده و در اختیار ما نیست.

ترفع با تأکید بر نقش حمایتی دولت از رانندگان ناوگان اتوبوسرانی گفت: پرداخت وام ۲ میلیون تومانی به رانندگان ناوگان اتوبوسرانی از مشکلات راننده‌هایی که به دلیل شیوع ویروس کرونا بیکار شده‌اند دردی دوا نمی‌کند و دولت باید تمهیداتی اتخاذ کند تا این حمایت‌ها ادامه داشته باشد.