آخرین وضعیت آب و هوا در 5 مرداد/ وزش باد شدید در نواحی شمالی کشور

اخبار اجتماعی -  براساس پیش بینی هواشناسی ، در روز یکشنبه در برخی نقاط استان‌های ساحلی خزر, ارتفاعات مناطق البرز مرکزی، زاگرس مرکزی و جنوب خراسان شمالی، ارتفاعات برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب و جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات هرمزگان رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش افکارنیوز، در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه این وضعیت در ارتفاعات مناطق البرز مرکزی، زاگرس مرکزی، خراسان شمالی، جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب فارس، روز چهارشنبه در برخی نقاط شمال غرب سواحل خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و روز پنجشنبه در شمال غرب سواحل شمالی، شمال شرق دامنه‌های جنوبی البرز و ارتفاعات زاگرس مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

 کاهش دما در نوار شمالی کشور

از اواخر چهارشنبه و  روز  پنج شنبه کاهش دما در نوار شمالی کشور و تشدید بارش و وزش باد در استان‌های ساحلی خزر رخ خواهد داد.

کیفیت هوای تهران در مرز آلودگی

  شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۹۷ قرار گرفته و کیفیت هوای تهران قابل قبول است، البته همزمان با افزایش دما و افزایش غلظت ازن تا ظهر، هوای تهران در تابستان کرونایی برای همه افراد جامعه آلوده می‌شود.

همچنین این شاخص طی ۲۴ ساعت گذشته به طور میانگین بر روی عدد ۸۸ قرار داشت و کیفیت هوای تهران قابل قبول بود.

دریای خزر مواج است

دریای خزر نیز در این مدت مواج خواهد بود.

طی روزهای آینده در خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید ادامه خواهد داشت. روزهای چهارشنبه و پنجشنبه احتمال رخداد طوفان گرد و خاک در منطقه زابل وجود دارد.

از دوشنبه تا آخر هفته افزایش نسبی دما در استان های واقع در غرب و جنوب غرب رخ خواهد داد.

دریای عمان نیز در روز دوشنبه مواج است.