آخرین وضعیت آب و هوا در ۷ مرداد/ بارش باران در دامنه های زاگرس

  بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، شمال زنجان و همچنین در ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان، خراسان شمالی، ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات و شمال هرمزگان، جنوب و غرب فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان، شمال و شرق خوزستان و ایلام رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود‌.

اخبار اجتماعیطی روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه شرایط علاوه بر استان های ذکر شده در سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان و شمال خراسان رضوی و بخش‌هایی از مرکز کشور حاکم خواهد بود.

بارش باران در برخی استان ها

 

امروز شدت بارش ها در شمال خراسان شمالی، هرمزگان، دامنه های زاگرس در شرق لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب و غرب فارس، شمال بوشهر، شمال شرق و شرق خوزستان خواهد بود.

کاهش دما در سواحل شمالی کشور

روزهای پنجشنبه و جمعه  کاهش نسبی دما  در سواحل شمالی کشور، اردبیل، خراسان شمالی و روزهای جمعه و شنبه در خراسان رضوی حدود ۶ تا ۸ درجه خواهد بود.

وزش باد شدید در برخی نقاط شرقی کشور 

طی چهار روز آینده در برخی نقاط شرقی کشور به ویژه سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و شرق کرمان وزش باد شدید ادامه خواهد داشت و در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در منطقه زابل طوفان و گرد و خاک دور از انتظار نیست.

همچنین در ساعات اوایل شب به سبب ابرهای همرفتی احتمال مواج شدن سواحل دریای خلیج فارس وجود دارد

گفتنی است، از اواخر وقت چهارشنبه تا جمعه دریای خزر مواج و طوفانی خواهد بود.