مرزبانی مؤلفه قدرت و آرامش/ ضرورت تشکیل کارگروه تقویت مرزها

سردار قاسم رضایی در مراسم معارفه جانشین فرمانده مرزبانی ناجا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای نیروی انتظامی و مدافعان حرم و خصوصا سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همچنین تکریم خانواده بزرگ مرزبانان، اظهار داشت: همزمان با این مراسم که به صورت ارتباط زنده و از طریق ویدئو کنفرانس با فرماندهان مرزبانی استان‌ها برگزار می‌شود، مرزبانان در حال گشت و کمین هستند که بر همه مرزبانان و خانواده‌های آنها درود می فرستیم و مدیون خانواده آنها هستیم.

اخبار اجتماعیجانشین فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: امروز اگر مرزبانی در نیروی انتظامی می‌درخشد به پاس فداکاری‌های شبانه‌روزی و تحمل سختی‌های خانواده مرزبانان است و بنده حامل سلام فرمانده معظم کل قوا امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی) و فرمانده نیروی انتظامی به مرزبانان و خانواده‌های گرامی آنان هستم.

سردار رضایی ادامه داد: سردار گودرزی با تجارب خدمتی که دارند، مصمم به اجرای تکلیف خدمتی هستند که این نشان از روحیه انقلابی این مرد بزرگ دارد.

وی با معرفی سردار جلال ستاره به عنوان جانشین فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه مرزبانی وظیفه سنگینی در نیروی انتظامی دارد، بیان داشت: مرزبانی توفیق دارد علاوه بر تأمین نیروی انسانی خود، بخشی از نیروهای با تجربه را به سمت انتظامی سوق دهد.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به اینکه مرزبانی اثرگذار در تأمین امنیت ملی و داخلی است، تأکید کرد: مرزبانی به عنوان یک مولفه قدرت، آسایش و آرامش در کشور مطرح است و در حوزه دیپلماسی نیز یک افتخار بزرگ برای نیروی انتظامی است.

وی با اشاره به طرح جامع مرزبانی، افزود: این طرح در حال برنامه ریزی و پیگیری است که اگر به نتیجه مطلوب برسد مهارت و بصیرت را به همراه خواهد داشت.

سردار رضایی با بیان اینکه تقویت مرزبانی از اولویت‌های جدی نیروی انتظامی است، گفت: در حوزه دریا توجه‌ ویژه‌ای به مرزبانی شده که در بحث اقتدار و راهبردها مورد تأیید سلسله مراتب و ستاد کل نیروهای مسلح قرار گرفته است.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به هوشمندسازی مرزها و تشکیل قرارگاه مبارزه با قاچاق در مرزبانی ، گفت: مرزبانی در حوزه کشف مواد مخدر، قاچاق و سوخت و جلوگیری از ترددهای غیرمجاز مرزی، موفقیت های خوبی به دست آورده است و مرزبانان نیروی انتظامی در چهار ماهه سال جاری بیش از 47 تن انواع مواد مخدر را کشف که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 78 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی بر مولفه‌های آموزش همگانی به منظور اقدامات پیشگیرانه در مرز اشاره کرد و اظهار داشت: مشارکت مردم و آموزش مرزنشینان توسط مرزبانان اقدام بسیار خوبی بود که منجر به کاهش جرایم مرزی و تردد غیرمجاز در مرز شده است.

سردار رضایی بر همکاری مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با مرزبانی تأکید کرد و بیان داشت: در دوره دهم مجلس شورای اسلامی، سند طرح جامع مرزبانی با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تهیه شد که انتظار داریم ان شاء الله با وجود مجلس یازدهم  شورای اسلامی اجرایی شود و اگر این طرح اجرایی شود قطع یقین تغییرات اساسی در مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران صورت می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شناخت نمایندگان فعلی در حوزه مرز، امیدواریم در سال 99 کمیسیون و کارگروهی برای تقویت مرزبانی تشکیل شود تا نتیجه آن را در نیمه دوم سال 99 و شکوفایی آن را در سال 1400 شاهد باشیم.