کاشف 3 کلید خورد/ دستگیری 244 سارق

 سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در حاشیه سومین مرحله از طرح کاشف در مقر پلیس آگاهی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این طرح ۲۴۴ سارق با سوابق متعدد که در قالب ۴۹ باند اقدام به سرقت، زورگیری و گوشی‌قاپی می‌کردند شناسایی و دستگیر شدند.

اخبار اجتماعیفرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: ۵۳ نفر از محکومین فراری که سال‌های متمادی خود را معرفی نکرده بودند نیز دستگیر شدند.

وی از کشف هشت قبضه سلاح جنگی و سلاح سرد در این طرح خبر داد.

 سردار رحیمی با بیان اینکه قتل، تجاوز، سرقت مسلحانه، جعل و کلاهبرداری از جمله جرایم  متهمان دستگیر شده در طرح کاشف 3 است اعلام کرد: ۷۰درصد از دستگیرشدگان سابقه دار هستند.

سردار رحیمی گفت: در این مرحله از طرح کاشف، ۴باند مهم کلاهبرداری دارای ۱۶۰۰فقره جعل و کلاهبرداری دستگیر شدند; ۳باند هم که ۸ مورد قتل انجام داده بودند شناسایی و دستگیر شدند.
 
وی از شناسایی باند ۱۰نفره ای خبر داد که ۲۰کیلوگرم طلا از آنها کشف شد.

فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: باند سه نفره ای قبل از اینکه قتل را مرتکب شوند، دستگیر شده و دو قبضه سلاح گرم از آنها کشف شد.
 
وی گفت: سارقانی که در کهریزک پس از قتل صاحبکار خود دو دستگاه خودرو را سرقت کرده بودند هنگامی که قصد خروج از مرزها را داشتند دستگیر شدند.این افراد به قتل یک نفر دیگر در شمال کشور اعتراف کردند.
 
وی از دستگیری سارقان زورگیری که در غرب و جنوب غرب پایتخت، تحت عنوان مسافرکش مردم را سوار خودرو کرده و سپس اموالشان را می دزدیدند، خبر داد.
 
سردار رحیمی گفت:باند دیگر، باند ۵نفره ای است که اعضای آن همگی سابقه دار بوده و تنها در یکی از سرقت هایشان از یک منزل، ۴میلیارد تومان به دست آورده بودند.
 
فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: باند جعل اسنادی که با جعل نام و نشان نهادهای مختلف و با دریافت وجوه زیادی ازخانواده های اطراف زندان،فیش تقلبی به آنها می فروخت، متلاشی شد.
 
رییس پلیس پایتخت گفت: باند سازنده طلای کم عیار نیز متلاشی شد; این افراد ۴۰۰کیلو مس را با طلا مخلوط می کردند.
 
وی درباره باند پلیس تقلبی گفت:  این باندی  دارای۶۷شاکی است، تحت عنوان مامورین به پارک ها رفته و از دختران و پسران جوان اخاذی می کردند که دستگیر شدند.
 
سردار رحیمی با اعلام این مطلب که مردم بدانند شرکت رسمی لیزینگ خودرو در کشور نداریم افزود: وقتی خود شرکت های داخلی در این مسئله مشکل دارند چطور مردم به شرکت هایی که ادعا می کنند وارد کننده خودروی خارجی با قیمت ارزان هستند، اعتماد می کنند‌. در روزهای اخیر، ۲هزار نفر قربانی ۴ شرکت دروغین شده که ۱۵نفر از اعضای این باند دستگیر شده اند.
 
رییس پلیس تهران بزرگ گفت:۲۰نفر از قاچاقچیان مطرح و عمده دستگیر و از آنها ۵هزار اقلام قاچاق کشف شد. بخشی از این کالا ها شامل ۳۰۰هزارمتر پارچه خارجی و ۵تن گردو و بادام خارجی هستند.همچنین ۱۲میلیارد تومان ارزش کالای قاچاق مکشوفه برآورد شده است.
 
وی با بیان اینکه در ۴ماهه اول امسال، ۴۲درصد افزایش کشفیات در حوزه قاچاق کالا داشتیم، ادامه داد: در ۴ماهه اول سال، ۳۹ پرونده زمین خواری را بررسی کردیم و ۷ونیم هکتار زمین که ارزشش بالغ بر هزار میلیاردتومان است، از چنگ زمین خواران خارج شد و در این رابطه ۲۲نفر دستگیر شدند.