تنظیم وعده‌های غذایی برای پیشگیری از کرونا
دکتر منصور رضایی، متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، درباره راهکارهای تغذیه‌ای جهت مقابله با بیماری کرونا و بهبود وضعیت مبتلایان به این بیماری اظهار داشت: کرونا درمان قطعی و داروی اختصاصی ندارد بنابراین افراد باید با تقویت سیستم ایمنی خود و استفاده از تغذیه سالم مانع از بروز این بیماری و ابتلا به آن شوند.
اخبار اجتماعی- وی افزود نظم در خواب نظم در خوردن غذا و تحرک کافی ۳ اصلی است که سیستم ایمنی سلولی را افزایش می‌دهد و در پیشگیری از ابتلا به کرونا بسیار حائز اهمیت است بنابراین افراد نباید از رعایت این نکات غافل باشند.
این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه ویتامین‌های A ،D و C و املاحی مانند روی و سلنیوم در جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا و بهبود وضعیت مبتلایان حائز اهمیت است، گفت: اغلب این املاح و ویتامین ها در منابع پروتئینی وجود دارد بنابراین مصرف مواد پروتئینی به ویژه از نوع سهل الهضم بسیار برای افراد در شرایط کنونی کرونا و توصیه می‌شود. چرا که در شرایط کرونا تحرک افراد کمتر شده و مصرف مواد پروتئینی سهل الهضم مناسب‌تر است.
پروتئین‌های سهل الهضم فراموش نشود
رضایی با بیان اینکه مصرف ماست ، پنیر، تخم مرغ، حبوبات و آجیل از جمله مواد پروتئینی مناسب جهت پیشگیری از کرونا و بهبود وضعیت مبتلایان است و مصرف آن برای افراد توصیه می‌شود، گفت: افراد باید ۶ گروه مواد غذایی شامل میوه، سبزی، غلات، لبنیات، حبوبات و گوشت را استفاده کنند چرا که هیچ یک از این مواد و گروه‌های غذایی جای دیگری را نمی تواند بگیرد.
گوشت غاز بخورید
این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه هر یک از ۶ گروه مواد غذایی همچون مصالح ساختمانی مانند گچ و سیمان است که مکمل یکدیگرند و جای دیگری را نمی توانند، پر کنند، گفت: ما ایرانی‌ها عجیب تکراری خور هستیم و به طور مثال از میان گروه غلات نان و گندم مصرف می‌کنیم و استفاده از جو و سیب زمینی را مد نظر قرار نمی‌دهیم همچنین از میان گروه‌های گوشت تنها مصرف گوشت قرمز و مرغ را مد نظر داریم در حالی که استفاده از گوشت ماهی و غاز نیز مناسب است.
 
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: علاوه بر ضرورت ایجاد تنوع در مصرف مواد غذایی توصیه می‌شود که افراد جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا در طول روز ۵ وعده غذایی داشته باشند البته این ۵ وعده غذایی باید سبک و مانند دیابتی‌ها باشد چراکه استفاده از میان وعده سبب می‌شود که فرد در مصرف ناهار و شام زیاده‌روی نکند.
مصرف غذای‌های پرچرب ممنوع
رضایی خاطرنشان کرد: همچنین به ویژه در حال حاضر که در فصل تابستان قرار داریم افراد باید غذاهای کم چرب و و مایعات بیشتر مصرف کنند چرا که این موضوع علاوه بر تامین املاح و ویتامین‌های بدن سبب پیشگیری از ایجاد ضعف و خستگی و کاهش آستانه تحمل و پرخاشگری در افراد می‌شود.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در آخر گفت: اگر افراد در جهت تقویت ایمنی خود از طریق مصرف مواد غذایی مناسب اقدام نکنند وضعیت سلامتی‌شان بیشتر در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار دارد و باید افراد با تغذیه سالم جای "ای کاش" در زندگی خود با ابتلا به کرونا نگذارند.