استاندار قم: وضعیت کرونا در قم به مرحله قرمز رسید

 بهرام سرمست در جلسه ستاد مدیریت بحران که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: شهرداری قم در مقابله با کرونا و اطلاع رسانی، کارهای ارزشمند و خوبی انجام داده که بسیار اثرگذار است.

اخبار اجتماعی- استاندار قم افزود: وضعیت استان قم به مرحله قرمز رسیده و هشدار جدی است، علی‌رغم همه تلاش‌های مدافعین سلامت ، در چنین وضعیتی قرار گرفته‌ایم و باید در اغناسازی افکار عمومی و رعایت پروتکل‌ها با حساسیت بیشتری وارد شویم.

وی تصریح کرد: در کنار شورای روابط عمومی‌های استان، از ظرفیت اصحاب رسانه استفاده شود، ضمن اینکه در آستانه روز خبرنگار دستگاه‌های اجرایی در قدردانی از اصحاب رسانه تلاش کنند، ضمن اینکه در جهت پاسداشت تلاش آنان، از فعالین عرصه خبر و رسانه در مقابله با کرونا تجلیل می‌شود.

سرمست بیان کرد: باید با عزمی جدی و بسیج عمومی بتوانیم به شرایط عادی بازگردیم، متاسفانه بعد از بازگشایی‌ها و عادی سازی شرایط برای مردم به وضعیت قرمز رسیده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: هر یک از افراد بیمار ستون خانواده هستند و جان آن ها برای ما عزیز است و اگر بتوانیم از فوت هر انسانی جلوگیری کنیم کار با ارزشی است.

استاندار قم گفت: اتاق اصناف موظف به برگزاری جلسات و ابلاغ به واحدها در جهت هشدارهای جدی هستند، در جهت اغناء افکار عمومی صدا و سیما و شورای اطلااع رسانی وارد میدان و بازرسی‌ها تقویت شود.

وی افزود: در محیط اداری هر گونه بی توجهی به رعایت پروتکل‌ها پذیرفتنی نیست، ضمن اینکه برای مطب ها و داروخانه ها حساسیت ویژه ای اتخاذ شود، چرا که ما در شرایط عادی قرار نداریم.

سرمست عنوان کرد: با توجه به اینکه محرم و صفر را در پیش داریم، فرهنگ نذر ماسک و سلامتی توسط هیات‌های مذهبی و تشکل‌های مردمی مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: تمامی دستورالعمل‌ها باید اجرایی شود و با نوآوری و ایده‌های خلاق در تصمیم سازی ستاد ملی کمک کنیم، همچنین برای سیاست‌گذاری در ایام محرم شورای هیات‌های مذهبی فعال شود، باید شیوه‌نامه‌هایی ابلاغ شود تا توانیم ضمن رعایت پروتکل‌ها، عزاداری کرده و در حفظ جان شهروندان نیز تلاش کنیم.