تأثیر فیلم‌های نامناسب بر استحکام زندگی مشترک

یاسر مهدویان روانشناس و مشاور ازدواج درباره تأثیر مشاهده فیلم‌های نامناسب بر استحکام روابط زناشویی، اظهار کرد: یکی از مهمترین جنبه‌های زندگی مشترک رابطه جنسی طرفین است که نه تنها باعث تداوم نسل بشر می‌شود، کمک شایانی به قوی شدن ارتباط احساسی زوجین می‌کند.

اخبار اجتماعی- این روانشناس با اشاره به اینکه از طرفی علت نهفته بسیاری از طلاق‌های عاطفی و رسمی ریشه در رابطه زناشویی دارد، اضافه کرد: متأسفانه به دلیل تابو بودن این قضیه در جامعه ما، تعدادی مرکز آموزشی در این زمینه وجود دارد که این امر باعث می‌شود بعضی از خانواده‌ها به دیدن فیلم‌های نامناسب روی بیاورند که همین موضوع فاجعه‌ای بزرگ را در زندگی مشترک زوجین به وجود می‌آورد.

وی درباره تأثیر مخرب فیلم‌های نامناسب بر روابط زوجین، گفت: فیلم‌های نامناسب به مرور زمان اعتیاد بیمارگونه‌ای در بیننده به وجود می‌آورند، به طوری که ببینده به صورت ناخودآگاه شریک جنسی خود را با بازیگران فیلم مقایسه می‌کند، لذا با دیدن این فیلم‌ها انتظارات غیر معقولی در ببینده شکل می‌گیرد که باعث می‌شود، لذتی از رابطه جنسی با شریک خود نبرد.

مهدویان با اشاره به اینکه بیان کرد: باید به این نکته توجه کنیم که بسیاری موارد غیر واقعی در این گونه فیلم‌ها به تصویر کشیده می‌شود که در یک رابطه جنسی معقول امکان پذیر نیست و بازیگران این فیلم‌ها معمولا رفتار‌های حیوانی از خود بروز می‌دهند که در حد شخصیت یک انسان سالم نیست.

این روانشناس گفت: بسیار پر واضح است که به هیچ عنوان یک رابطه جنسی سالم هیچ شباهتی با آنچه در فیلم‌های نامناسب به تصویر کشیده می‌شوند، ندارد. همان طور که گفته شد، رابطه زناشویی بسیار مهم است، پس نباید با سهل انگاری به سمتی حرکت کنیم که بنیاد خانواده به تزلزل کشیده شود.

وی افزود: خوشبخاته خانواده‌ها امروزه هوشمندانه‌تر از قبل رفتار می‌کنند و زوجین در مسیر زندگی مشترک خود از مشاوران خبره برای آموختن روانشناسی رفتار با همسرشان کمک می‌گیرند، پس بهتر است برای آموختن مسائل جنسی به مشاوران ماهر مراجعه کنند تا بتوانند به استحکام زندگی مشترک خود کمک کنند.

مهدویان خاطرنشان کرد: کیفیت رابطه زناشویی بر روی کیفیت زندگی مشترک اثرگذار است، پس از راهی صحیح و اصولی، در این زمینه مهارت‌های لازم را بیاموزیم و این موضوع را در زندگی خود جدی بگیریم.