مناطق ۲۲گانه تهران همچنان در وضعیت قرمز قرار دارند

پس از گذشت بیش از یک ماه از رشد دوباره آمار مبتلایان و جانباختگان ناشی از ویروس کرونا و اعمال محدودیت‌های سخت‌تر و اجباری‌شدن استفاده از ماسک در فضاهای عمومی سرپوشیده، در روزهای اخیر شاهد کاهش نسبی آمار جانباختگان و مبتلایان هستیم.

اخبار اجتماعی- این کاهش آماری در حالی است که هنوز بسیاری از استان‌های کشور در وضعیت پرخطر و بسیار پرخطر قرار دارند.

تهران نیز از جمله استان‌هایی است که در وضعیت بسیار پرخطر قرار داشته و از ابتدای مردادماه تاکنون این وضعیت در اغلب شهرستان‌های این استان استمرار داشته است.

در حال حاضر براساس اطلاعات به دست آمده از نرم افزار ماسک ، نرم افزار مورد تأیید وزارت بهداشت، تهران و تمامی مناطق۲۲گانه آن، به علاوه شهرستان‌های ری،‌ شمیرانات، اسلامشهر، فیروزکوه، دماوند و ورامین در وضعیت قرمز و بسیار پرخطر قرار دارند.

این در حالی است که شهرستان‌های دماوند و اسلامشهر هفته گذشته در وضعیت کم خطرتری قرار داشته‌اند! شهرهای رباط کریم، شهریار، ملارد و قرچک نیز تنها شهرستان‌هایی هستند که وضعیت آن‌ها نسبت به هفته گذشته بهتر شده است.

همچنین براساس اطلاعات به دست آمده، شهرستان‌های پیشوا، شهریار، پاکدشت و قرچک در وضعیت پرخطر و نارنجی قرار داشته و شهرستان‌های رباط کریم، ملارد، قدس در وضعیت زرد و در خطر متوسط قرار دارند.

همچنین بهارستان و پردیس تنها شهرستان‌های با وضعیت سفید در استان هستند.

با توجه به آمار جانباختگان و مبتلایان و وضعیت شهرستان‌های استان تهران، به نظر می‌رسد پس از گذشت یک ماه از شروع محدودیت‌های اجتماعی برای کنترل شیوع کرونا، این ویروس هنوز در استان جولان می‌دهد و وضعیت تهران هنوز بسیار خطرناک است و در صورت عدم تدبیر و اتخاذ تصمیمات جدید بعید است که در زمانی نزدیک بتوان شاهد کنترل شیوع کرونا در تهران بود.