به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، فرهاد دانشجو در حاشیه حضور در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که بر اساس برنامه ریزیهای انجام شده سعی داریم تمامی کارکنان نیمه وقت و تمام وقت دانشگاه را ساماندهی کرده و طی یک دوره ۲ ساله با دستگاهها و دانشگاههای دولتی برابری کنیم.
وی با اشاره به تخفیف شهریه‌های دانشجویان گفت: شهریه‌های دانشگاه آزاد اسلامی زیاد نیست اما می‌دانیم توان مردم برای پرداخت این شهریه‌ها نیز اندک است. اگر شهریه‌های دانشگاه را با یک دبستان غیرانتفاعی مقایسه کنید خواهید دید این رقم حتی کمتر از رقم ثبت‌نام این گونه دبستان‌ها است.

به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با ایجاد منابع مالی جدید سعی خواهد شد تخفیف‌های ویژه برای دانشجویان ایجاد شود اما دانشجویان و خانواده‌ها باید قدری صبور باشند زیرا این طرح نزدیک به ۲ سال کار می‌برد.

دانشجو درباره واحد آکسفورد دانشگاه آزاد نیز تاکید کرد که دانشگاه آزاد آکسفورد تعطیل نشده بلکه تعلیق شده است. دولت انگلیس از دانشگاه خواسته تا حساب‌های دانشگاه را ببندند و اگر تا یک ماه بسته نشود حساب‌های دانشگاه بلوکه خواهد شد و امکان استفاده از آن نخواهد بود به همین خاطر رئیس واحد آکسفورد اعلام کرده که در شرایط کنونی بهتر است فعالیت دانشگاه تعلیق شود.

رئیس دانشگاه آزاد اظهار داشت: تمام فعالیتهای دانشگاه آزاد آکسفورد تعلیق شده و تمام کسانی که آن جا کار می کردند ماموریتشان خاتمه یافته است. بدون شک تعلیق تا زمانی که این حرکت سیاسی و غیرمنطقی دولت انگلیس ادامه پیدا کند، جریان دارد، اگر چه در حال رایزنی هستیم تا دانشگاه بتواند در آینده ای نزدیک کار خود را از سر گیرد.