زمان اجرای طرح ترافیک از زبان محسن هاشمی

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در پایان جلسه علنی امروز شورای شهر تهران با بیان اینکه در روز سه‌شنبه شورای شهر جلسه علنی ندارد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز سه‌شنبه جلسه هم اندیشی داریم که از همه اعضای شورا درخواست می‌کنم که در این جلسه حضور داشته باشند، چرا که می‌خواهیم بر روی مسأله ساختار شورای شهر که از سوی کمیسیون برنامه و بودجه ارائه شده صحبت کنیم و در مورد انتخابات هیأت رئیسه تصمیم گیری کنیم.

اخبار اجتماعیرئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه هفته آینده انتخابات هیأت رئیسه شورای شهر تهران برگزار می‌شود، تصریح کرد: از همه اعضای شورای شهر درخواست می‌کنم به دور از همه مسائل، روز سه‌شنبه در جلسه حاضر شوند تا بتوانیم هیأت رئیسه‌ای مناسب که توقعاتمان را در سال آخر برآورده می‌کند، داشته باشیم.

او با بیان اینکه گزارش تفریغ بودجه خیلی دیر اجرا می‌شود، گفت: علت در این است که شهرداری در گذشته به این اندازه بزرگ نبود و در طول این سال‌ها سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری زیاد شده‌اند و امروز شاهد هستیم که ۷۰ درصد بودجه شهرداری در قالب شرکت‌ها هزینه می‌شود.

هاشمی در خصوص حرف و حدیث‌ها در مورد اجرای طرح ترافیک از اول شهریور ماه گفت: ستاد مقابله با کرونای استان تهران از شهرداری خواسته بود که طرح ترافیک را به مدت یک هفته لغو کند و ما هم به احترام جایگاه ستاد کرونا که در این حوزه اختیار دارد، قبول کردیم که به صورت آزمایشی طرح ترافیک یک هفته لغو شود.

وی افزود: قرار بود که ستاد کرونا گزارشی از سطح شهر بگیرد و با توجه به شرایط آلودگی هوا و ترافیک شهر دستور جدید را صادر کند، لذا تصمیم جدید باید در ستاد کرونا بررسی شود که آیا دستورشان این است که طرح ادامه یابد یا طرح لغو شود.