محل دفن زباله کهریزک بوستان می‌شود

افکارنیوز: شهردار تهران با اعلام این مطلب که در بهار سال آینده همزمان با مراسم ارتحال امام خمینی (ره) متروی کهریزک افتتاح می شود ،گفت : تا دو سال آینده تلاش خواهیم کرد زباله های تهران در خود شهر به انرژی تبدیل شوند.

وی افزود: همچنین مدیریت شهری با همکاری متخصصان مراکز پژوهشی و دانشگاهی، در آینده ای نزدیک شیرابه حاصل ۴۵ سال دفن غیربهداشتی را هم تصفیه خواهد کرد ‌امروز ضرورت دارد مسئولان نظام جمهوری اسلامی در هر سطحی که هستند، زندگی راحتی را چه از بعد مادی و چه از بعد معنوی برای مردم ایجاد کنند و این امر مهمترین رسالت آن هاست.

وی با اشاره به این که یکی از تهدیدات جدی تهران رشد بی رویه جمعیت است، تصریح کرد: در کنار این رشد بی رویه جمعیت، فرصت های بزرگی نیز در شهر تهران وجود دارد که می توان از آن ها به طور مطلوب استفاده کرد و در این سال ها نیز شهرداری تهران تلاش کرده که هم خوب کار کند و هم کار خوب به انجام رساند.
شهردار تهران با بیان این که از سال های گذشته فاصله بین شمال و جنوب شهر تهران روز به روز در حال افزایش بوده، ‌ خاطر نشان کرد: در دوره مدیریت فعلی وعده ندادیم این فاصله را کم کنیم، ‌اما حداقل جلوی گسترش آن را گرفتیم، اگرچه در برخی مناطق این فاصله کمتر شده است.

قالیباف با اشاره به این که در جنوب شهر کارها ی تاثیرگذار انجام شده، گفت: ‌ همواره بعضی معضلات شهر تهران به سمت جنوب شهر سرازیر می‌شود که منطقه کهریزک نیز از آن مستثنی نبوده و دچار این معضلات شده است.

وی در ادامه به موضوع دفن زباله در کهریزک اشاره کرد و گفت: ‌زباله شهر تهران بیش از ۴۵ سال است که در منطقه کهریزک دفن می شود، آن هم به صورت غیر بهداشتی و غیر استاندارد، ‌ بگذریم از برخی صحبت ها که جنبه سیاسی داشته و این مفهوم را می رساند که مشکل دفن زباله در کهریزک از زمان قالیباف شروع شده و پیش از این وجود نداشته است.

شهردار تهران تاکید کرد: دفن زباله در کهریزک به طور قطع نسبت به ۵ سال گذشته به طور مطلوب تغییر کرده و شهرداری تهران با همکاری متخصصان مراکز پژوهشی و دانشگاهی، در آینده ای نزدیک شیرابه حاصل ۴۵ سال دفن غیربهداشتی را تصفیه خواهد کرد.

وی گفت: نیمی از زباله ها هم اکنون در کهریزک تبدیل به کمپوست شده و نیمی دیگر به صورت کاملا بهداشتی دفن می شوند و منطقه کهریزک در آینده ای نزدیک به بوستان و تفرجگاهی تفریحی بزرگی تبدیل خواهد شد.
قالیباف با اشاره به بحثحمل زباله با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته بیش از ۱۰۰ متر زباله حمل نمی شود، تاکید کرد: در هفته جاری با متخصصان خارجی برای دفن زباله در شهر تهران جلسه ای برگزار خواهیم کرد تا طی آن حمل و نقل زباله از تهران به کهریزک خاتمه یابد.

وی در ادامه با تاکید بر خدمات رسانی به مردم کهریزک که از لحاظ جغرافیایی مربوط به شهر تهران نبوده اما بسیاری از آسیب های شهر تهران را متحمل می شوند، گفت: بحثحمل و نقل ریلی نیاز مردم کهریزک برای رفت و آمد به تهران است که باید محقق شود و در برنامه شهرداری تهران نیز لحاظ شده بود که تا سال ۹۰ مترو کهریزک ایجاد شود.

قالیباف اظهار امیدواری کرد که تا بهار سال آینده و در مراسم ارتحال امام(ره) ایستگاه متروی کهریزک به بهره برداری رسد و ۱۳ و ۱۴ خرداد سال آینده شاهد افتتاح متروی کهریزک باشیم.

در ادامه مراسم محسن هاشمی مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران نیز اظهار داشت: مترو کهریزک واقع در ضلع جنوب شرقی بهشت زهرا(س) است که مقرر است این ایستگاه به شهرهای باقر شهر، کهریزک، حسن آباد و توابع خدمات رسانی کند و مشکلات مردم را برای رفت و آمد به تهران مرتفع سازد.

پایان خبر / ب.