زمان ثبت نام هشتمین آزمون استخدامی کشوری + جزئیات

آزمون استخدامی 99 به زودی برگزار می شود. دفترچه راهنمای آزمون استخدامی سال 99 به زودی بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد.

اخبار اجتماعی در حال حاضر با شیوع اپیدمی کرونا و راه‌اندازی مراکز درمانی و بیمارستان‌های جدید، تسریع روند صدور این‌گونه مجوز‌ها از الزامات امروز ماست. با توجه به مسائل کشور و کمبود نیرو در مراکز درمانی بالاخره با افزایش تعداد نیرو از ۳ هزار به ۱۰ هزار نفر موافقت، و مجوز استخدام برای این نیرو‌ها در وزارت بهداشت صادر شد.
 

به گزارش افکارنیوز، جمشید انصاری، معاون رییس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور در برنامه گفتگوی ویژه خبری پنجشنبه شب مورخ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ حضور یافت و ضمن بیان نکاتی در خصوص آخرین تحولات نظام اداری، مواردی را در خصوص هشتمین آزمون استخدامی و به ویژه امتیازات کارکنان شرکتی و قراردادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این آزمون بیان کرد.

شروط قبولی در هشتمین آزمون استخدامی کشور

 

زمان ثبت نام هشتمین آزمون استخدامی کشوری

 

رییس سازمان اداری و استخدامی در مقدمه بیان کرد: ما در آزمون های استخدامی که بر مبنای عدالت استخدامی و شایسته سالاتری برگزار می شود، اجازه نمی دهیم دستگاه ها از طریق ضوابط داخلی یا بر اساس برخی درخواست‌ها و اعمال نفوذها نیرو بگیرند. صرفاً کسانی می توانند به استخدام پیمانی و بعدا رسمی دولت دربیایند که در آزمون های دولت شرکت کنند و قبول شوند.

انتشار آگهی آزمون هشتم بعد از کنکور سراسری 99

وی بیان کرد: قرار بود آگهی ثبت نام آزمون هشتم زودتر منتشر شود اما به دلیل اینکه سازمان سنجش آموزش کشور در حال برگزاری کنکور بود، درخواست کرد که این ثبت نام بعد از کنکور انجام شود، و آگهی استخدامی بعد از برگزاری کنکور منتشر خواهد شد. در این آزمون حدود ۴۵ هزار نفر نیروی جدید برای دستگاه های مختلف استخدام خواهند شد که از این میان ۳۲ هزار نفر مربوط به وزارت آموزش و پرورش و ۷ هزار نفر برای وزارت بهداشت و درمان است و مابقی برای سایر دستگاه‌های اجرایی خواهد بود.

انصاری در پاسخ به این پرسش مجری که آیا شامل کسانی که در آن دستگاه هم اعم از شرکتی یا قراردادی کار کرده‌اند می‌شود یا خیر تأکید کرد: استخدام پیمانی و رسمی فقط از طریق آزمون انجام می شود. تمام کسانی که به طرقی غیر از پیمانی یا رسمی در نظام اداری کار می کنند اگر بخواهند به استخدام پیمانی دربیایند حتما باید در این آزمون شرکت کنند و گرنه قانوناً چیزی به نام تبدیل وضعیت قراردادی یا شرکتی در نظام اداری وجود ندارد. لازم است در آزمون شایستگی خود را نشان دهند چرا که موظفیم برای ارائه خدمت به مردم شایسته ترین افراد را انتخاب کنیم و این حق مردم است.

معاون رییس جمهور در خصوص نحوه استخدام در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آن وزارت دو گونه نیرو دارد: یک دسته آنهایی هستند که از محل اعتبارات بودجه عمومی کشور به کار گرفته می‌شوند که لازم است در آزمون شرکت کنند. ولی بخشی از همکاران آن وزارت از محل درآمدهای اختصاصی بیمارستان ها به کار گرفته می شوند. طبعاً برای استخدام هایی که اعلام شده است (۳۰۰۰ ردیف در فروردین ماه، ۲۲۸۰ قرارداد کار معین و ۷۰۰۰ نفر در آزمون پیشِ رو یعنی حدود ۱۲۲۸۰ نفر برای  امسال)، آنهایی که می‌خواهند در این آزمون شرکت کنند چه از محل درآمدهای اختصاصی یا از محل اعتبارات بودجه عمومی به کار گرفته شوند، اگر بخواهند کارمند پیمانی دولت بشوند، باید در این آزمون شرکت کنند. اما به منظور قدردانی از زحمات آن بخش از وزارت بهداشت که درگیر مقابله با بیماری کرونا بوده اند، ستاد ملی کرونا به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اجازه داده است تا کسانی که به صورت شرکتی یا قراردادی با هر منبع تأمین اعتبار کار می کنند برای آنها متناسب با مدت زمانی که درگیر مبارزه با بیماری کرونا هستند، درصدی را به امتیاز آزمون آنها اضافه کند.

 

زمان ثبت نام هشتمین آزمون استخدامی کشوری

 

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور در خصوص میزان درصد اضافه امتیاز گفت: دستورالعمل مربوط در شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی تصویب شده است و در این آزمون عمل می‌کنند. بدین صورت که برای هر ماه درگیری مستقیم، ۲ درصد امتیازات کل آنها در تمام آزمون‌ها اضافه می‌شود؛ یعنی مثلاً اگر کسی ۳ یا ۴ یا ۸ ماه به صورت مستقیم درگیر مبارزه بوده است، می تواند به تناسب به ازای هر ماه از این ۲ درصد استفاده کند.

وی در ادامه تأکید کرد: این امتیاز مختص آنهایی است که در مقابله با کرونا خدمت کرده‌اند و نه آنهایی که مشاغل عادی خودشان را داشته اند.

طبق اخبار موثق آزمون استخدامی وزارت بهداشت در ۱۴ شهریور ماه برگزار خواهد شد. سازمان اداری و استخدامی کشور با درخواست صدور مجوز برای ۱۰ هزار نیروی انسانی جدید در قالب آزمون استخدامی موافقت کرد. این در حالی است که سازمان برنامه‌وبودجه پیشتر تنها برای ۳ هزار نیرو بودجه اختصاص داده بود. در حال حاضر با شیوع اپیدمی کرونا و راه‌اندازی مراکز درمانی و بیمارستان‌های جدید، تسریع روند صدور این‌گونه مجوز‌ها از الزامات امروز ماست. با توجه به مسائل کشور و کمبود نیرو در مراکز درمانی بالاخره با افزایش تعداد نیرو از ۳ هزار به ۱۰ هزار نفر موافقت، و مجوز استخدام برای این نیرو‌ها در وزارت بهداشت صادر شد
 
 
به گفته نوبخت رییس سازمان برنامه‌وبودجه کشور: «اولویت جذب با افرادی است که در حال حاضر به‌صورت قراردادی و شرکتی مشغول کار هستند». به گزارش فرارو سید کامل تقوی نژاد، معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: «با توجه به شرایط کنونی کشور ازنظر شیوع ویروس کرونا، فعلاً روز جمعه ۱۴ شهریورماه برای برگزاری آزمون به‌صورت متمرکز در سراسر کشور در نظر گرفته‌شده است».
 

زمان ثبت نام هشتمین آزمون استخدامی کشوری

 
 
وی افزود: «در این آزمون بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ نفر جذب می‌شوند و رشته‌های موردنیاز شامل (پزشک متخصص و عمومی، گروه پرستاری، فوریت‌های پزشکی، ماما، مشاغل بهداشتی، مشاغل درمانی) و هم‌چنین رشته‌های اداری، مالی، آموزشی و فرهنگی می‌باشد». تقوی نژاد افزود: «مراحل تخصیص مجوز استخدامی پیمانی به تعداد ۳ هزار نفر از افراد دارای حدنصاب آزمون ۳۰ آبان ۹۸ در حال انجام و به‌زودی اسامی پذیرفته‌شدگان اعلام می‌شود».
 
در پی انتشار اطلاعات وزارت بهداشت ثبت‌نام آزمون استخدامی این وزارتخانه از تاریخ ۱۲/۰۵/۱۳۹۹ از طریق وب‌سایت رسمی مرکز سنجش آموزش پزشکی آغاز و جمعه ۱۴ شهریور این آزمون در شهر‌های تعیین‌شده برگزار خواهد شد.
 

شهر‌های تعیین‌شده برای برگزاری آزمون استخدامی

 
رئیس سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت اعلام کرد: آزمون استخدامی قراردادی جذب نیرو در دانشگاه‌های علوم پزشکی در شهر‌های اراک، اردبیل، ارومیه، اسدآباد، اسفراین، اصفهان، البرز، اهواز، ایرانشهر، ایلام، آبادان، بابل، بجنورد، بم، بوشهر، بهبهان، تبریز، تربت‌جام، تربت‌حیدریه، جهرم، جیرفت، خلخال، خمین، خوی، دزفول، رفسنجان، زاهدان، ساوه، سبزوار، سراب، سمنان، سیرجان، شاهرود، شوشتر، شهرکرد، قزوین، کاشان، کردستان، کرمان، گراش، گلستان، گناباد، گیلان، لارستان، مراغه، مشهد، نیشابور، هرمزگان، یاسوج و یزد در تاریخ ۱۴ شهریور برگزار خواهد شد.
 

شرایط عمومی استخدام وزارت بهداشت

 
در زیر شرایط عمومی شرکت در آزمون استخدامی وزارت بهداشت را برشمردیم:
۱. داشتن تابعیت ایران
۲. اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان ثبت‌شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
۳. التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی
۴. انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت قانونی (برای مردان)
۵. عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر
۶. عدم سوءپیشینه
۷. عدم وجود هرگونه ممنوعیت استخدام در دستگاه‌های اجرایی توسط مراجع قضایی و ذیصلاح
۸. به استناد قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان، داوطلبان نباید جزء نیرو‌های بازخرید خدمت دستگاه‌های اجرایی باشند.
 

شرایط اختصاصی داوطلبان آزمون استخدامی وزارت بهداشت

 
در زیر شرایط اختصاصی داوطلبان آزمون استخدامی وزارت بهداشت به‌صورت خلاصه آورده شده است:
 
۱-شرایط سنی
• داشتن حداقل ۲۰ سال و حداکثر ۳۰ سال تمام برای دارندگان مدرک تحصیلی کاردانی و کارشناسی
• داشتن ۴۰ سال تمام برای دارندگان مدرک کارشناسی ارشد
• داشتن حداکثر ۴۵ سال برای دارندگان مدرک تحصیلی دکتری و بالاتر
 

زمان ثبت نام هشتمین آزمون استخدامی کشوری

 

۲-ضوابط و مقررات پذیرش مشمولین قانون جذب پزشکان و پیراپزشکان

 
در طرح اجباری مشمولین قانون مذکور لازم است معافیت یا گواهی پایان خدمت مربوطه را داشته باشند. در طرح اختیاری نیز مشمولان باید در صورت قبولی گواهی مدارک مستند مبنی برانصراف از دانشگاه محل انجام طرح خود را ارائه دهند.
 

۳-شرایط اختصاصی و قوانین اختصاصی فوریت‌های پزشکی

 
در مشاغل کاردان فوریت‌های پزشکی، کارشناسی بالینی فوریت‌های پزشکی، کارشناس تریاژ تلفنی فوریت‌های پزشکی و کارشناس ارتباطات و عملیات، داشتن سلامت کامل جسمانی و روانی با تأیید پزشک وزارت بهداشت الزامی است.