وزیر بهداشت: ما ملت امام حسینیم

سعید نمکی وزیر بهداشت در مراسم روز پزشک ضمن تشکر از زحمات و فداکاری‌های پزشکان اظهار داشت: درود میفرستم بر تمام شهدای دفاع مقدس و درود میفرستم بر همه عزیزانی که پروانه‌وار دور بیماران گشتند، و وقتی برخی در شرایط نابهنجار پول پارو می‌کردند آنها اندوه و رنج جارو می‌کردند.

اخبار اجتماعی- سعید نمکی گفت: برادرانه به عنوان سرباز کوچک نظام سلامت جلوی این عزیزان زانو می‌زنم، جا دارد یاد کنم از سردار شهید قاسم سلیمانی، همواره یاد این عزیز در ذهن من جاریست و تردید ندارم عزیزی که بی‌تابی می‌کرد برای رسیدن به محبوب، امروز در آغوش یار آرام گرفت، گاهی اوقات انسان نمی‌داند که چگونه آسمانی می‌شود و تردید ندارم حاج قاسم سلیمانی در آغوش سالار شهیدان اباعبدالله حسین (ع) آرامید.

وزیر بهداشت افزود: همواره فکر می‌کنم در دین و مذهب صحنه‌های بزرگی آفریده شد ولی کربلا جاودانه ماند به دلیل اینکه کربلا صحنه عشق‌بازی با خدا است. وقتی از حضرت زینب(س) پرسیدند در کربلا چه دیدی گفت به خدا جز زیبایی چیزی ندیدم، عشق این همه رنج را در نگاه حضرت زینب (س) زیبا کرد و آنچه عاشورا جاودانه کرد و نگه داشت چیزی نبود جز عشق به خدا، اینکه حاج قاسم می‌گفت ما ملت امام حسینیم اگر برگردید و پیروزی ما را دفاع مقدس ببینید می‌بینید آن هم چیزی نبود جز عشق. آنچه تاب آوری ملت را رقم زد همین شعار ما ملت امام حسینیم بود.

نمکی خاطرنشان کرد: در اوج تحریم که همه منتظر بودند نفس‌های آخر را بکشیم ویروس کرونا آمد و ما ظرف دو ماه از وارد کننده محصولات بهداشتی به تولید کننده و صادرکننده تبدیل شدیم. ما تا وقتی بسیجیان عاشق را در کشور داریم احساس تنهایی نمی‌کنیم و بسیجیان لشکر خدا روی زمین هستند.

وی گفت: با شیوع کرونا به شیوه دفاع مقدس سنگرآرایی کردیم و در شرایطی که تعداد تخت‌های بیمارستانی ما از اروپا و آمریما کمتر بود و با وضعیت نامناسب خزانه حتی یک نفر پشت در بیمارستان نماند، پیروی از مکتب امام حسین (ع)، ایثار و شهادت و کادر درمانی غیور دلیل این حماسه بود، در روزهای اول شیوع کرونا هیچ پرستاری به دلیل کمبود اقلام بهداشتی قهر نکرد.

وزیر بهداشت افزود: با تشکیل بسیج ملی مقابله با کرونا در یک مرحله بر ویروس غلبه کردیم و خیز دوم را نیز با کمک مردم و دعاهای خیر آنها به برکت محرم مهار خواهیم کرد.