اقدامات شهرداری منطقه ۸ در مبارزه با شیوع کرونا + جزئیات

مهناز استقامتی شهردار منطقه ۸  با اشاره به آخرین اقدامات منطقه در مقابله با ویروس کرونا ، اظهار کرد: از روز‌های ابتدایی گسترش این بیماری، تمهیداتی را در خصوص پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در منطقه در پیش گرفتیم. به طور مثال؛ به محض شیوع گسترده ویروس کرونا، برخی مشاغل از بین رفتند؛ به همین سبب ما در راستای تحقق شعار "جهش تولید" به منظور حمایت از بهره‌مندان و شاغلین مراکز کوثر، رشد و قشر نیازمند و بانوان سرپرست خانوار منطقه، کارگاه تولید ماسک راه‌اندازی کردیم.

اخبار اجتماعی شهردار منطقه ۸ افزود: فعالیت عوامل بازیافت محدود شده و غرفه‌های بازیافت در بازه زمانی ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ تا خرداد سال جاری پلمپ شد.  پس از شروع مجدد فعالیت، تمامی ایستگاه‌ها و غرفه‌های بازیافت به صورت مستمر و با رعایت دستورالعمل بهداشتی ضدعفونی می‌شوند.

استقامتی بیان کرد: ۸۰ هزار تماس تلفنی با شهروندان منطقه برقرار شد، این تماس‌ها سبب شد تا بیش از ۱۵ هزار نفر از شهروندان در خصوص پیشگیری و غربالگری ویروس کرونا، از خدمات خانه‌های سلامت منطقه استفاده کنند. این فرایند از طریق سامانه سیب و به وسیله دسترسی ایجاد شده برای مسئولان خانه‌های سلامت توسط وزارت بهداشت و با مشارکت مرکز بهداشت شمال تهران اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: ما به بوستان‌ها نیز توجه ویژه داشتیم؛ در همین راستا المان‌های شهری، مبلمان شهری و وسایل بازی کودکان در بوستان‌های منطقه از آغاز شیوع ویروس کرونا در تاریخ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ تا به امروز به صورت مستمر ضدعفونی می‌شوند. همچنین برای حفظ سلامت شهروندان و فاصله‌گذاری اجتماعی نیمکت‌های بوستان‌ها علامت‌گذاری کردیم.

شهردار منطقه ۸ خاطرنشان کرد: برای تمامی کارکنان و نیرو‌های کارگری آزمایش تست کرونا در چند نوبت انجام شده است. با توجه به اینکه حضور کمتر کارمندان در ادارات علاوه بر رعایت اصول بهداشتی در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا نقش موثری دارد؛ طبق دستورالعمل وزارت بهداشت و حضور ۵۰ درصد کارکنان در راستای خدمات‌رسانی به شهروندان، شیف‌بندی شدند و این روش تا ابلاغ دستورات بعدی منابع انسانی ادامه خواهد داشت.