برگزاری مراسم عزاداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

مسعود خاتمی فوق متخصص جراحی عمومی درباره«حمایت جمعی از اساتید پزشکی در خصوص برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی»، اظهار داشت:  به هر صورت مردم ارتباط و علاقه‌ای به مراسم عزاداری امام حسین (ع) دارند و امسال با بیماری  کرونا  مواجه شده و حرف این بود که می‌شود ضمن عملی شدن اعتقادات عمیق مردم، پروتکل‌ها نیز اجرا شود.

اخبار اجتماعیوی ادامه داد: انصافا جمع بین این دو یکی از کارهای خوبی است که افراد معتقد انجام می‌دهند؛ یعنی هم عزاداری می‌کنند و هم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را انجام می‌دهند. بنده جاهای مختلفی را دیده‌ام و صحنه‌های خوبی مشاهده کردم که مردم ماسک استفاده کرده و فاصله گذاری را رعایت کرده‌اند و این جو غالب بوده است.

این استاد جراحی عمومی بیان داشت: همچنین حرکت‌های زیبایی بود که از جمله آن حرکت محمود کریمی مداح اهل بیت بود که با خودرو و به صورت سیار نوحه خوانی کرده‌اند و این ابتکاراتی بود که به خرج داده شد؛ بسیاری مراسم‌ها نیز به صورت مجازی برگزار می‌شود و کار زیبایی بوده است؛ البته اگر جایی باشد که برخی رعایت نمی‌کنند باید تذکر داد تا عزاداری امام حسین(ع) را خراب نکنند.

خاتمی افزود: ما باید نشان دهیم که عزاداری با رعایت پروتکل‌ها می‌تواند برگزار شود؛ به هر صورت روزی مردم نزدیک هم بودند و عزاداری می‌کردند اما امروز با وجود این بیماری از مردم می‌خواهیم پروتکل‌ها را رعایت کنند و هنر این است که عزاداری با رعایت پروتکل‌ها برگزار شود