پوشش 42 درصدی ایمنی از اعتیاد در مدارس

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پروش در نشست تخصصی ویدئو کنفرانسی پیشگیری از اعتیاد و افتتاح پروژه‌های استانی، گفت: آسیب‌های اجتماعی یک واقعیت برای جامعه ما و دیگر جوامع است؛ ما در یک جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که آرمان‌هایی دارد که برای برخی از کشورها آرمان‌های مطلوبی نیست، وقتی جامعه ما روی عدالت تاکید می‌کند برای دیگر جوامع، این مهم خوشایند نیست.

اخبار اجتماعیوی افزود: طرح یاریگران زندگی، دوره‌ای را هدف گذاری کرده است که مؤثرترین دوره زندگی هر انسانی است.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: توسعه ارتباطات روزانه و ارتباط چهره به چهره یک ظرفیت بالاست که در کاهش اعتیاد بین دانش‌آموزان مؤثر است و بیش از ۴۰ میلیون نفر از افراد جامعه تحت پوشش طرح یاریگران زندگی قرار گرفته‌اند.

حاجی میرزایی گفت: به دلیل وجود شرایط کرونا ، در حال حاضر آموزش در خانواده‌ها شکل گرفته است، امروزه خانواده‌ها خود را در کنار متولیان مدارس می‌بینند و پیوند بین خانواده و مدارس ایجاد شده است، خانواده‌ها دیگر می‌دانند که برای توانمندسازی فرزندانشان باید در کنار مربیان و معلمان مدارس باشند.

وی خاطرنشان کرد: به همان میزانی که آموزش برای ما اهمیت دارد، سلامت دانش آموزان را هم مهم است و تلاش داریم تمام پروتکل‌های بهداشتی را برای بازگشایی مدارس در ۱۵ شهریور اجرا کنیم.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: باید نسل خود را در برابر ویروس‌ها و پدیده‌هایی مثل کرونا و اعتیاد ایمن کنیم؛ چراکه طبق گفته سازمان جهانی بهداشت، کرونا تا ۲ سال آینده از بین نمی‌رود و نمی‌شود ۲ سال همه خانه‌نشین شوند، باید به راهی برسیم که هم سلامت و هم آموزش را حفظ کنیم.

حاجی میرزایی بیان کرد: افزایش پوشش ایمنی از اعتیاد در مدارس از سال ۹۲ که طرح‌های پیشگیری از اعتیاد در مدارس شکل گرفت، از ۸ درصد به ۴۲ درصد افزایش یافته است.

وی گفت: اگر امکان آموزش چهره به چهره برای طرح یاریگران زندگی نبود، می‌توان از ظرفیت شبکه اجتماعی دانش‌آموزان (شاد) استفاده کرد.