۴ هزار فرقه انحرافی در جهان وجود دارد

افکار نیوز:حجت‏الاسلام محسن انصاری‏نیا در گفتمان دینی که با موضوع نحله‏های فکری و انحرافی به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی و سازمان تبلیغات اسلامی در سمنان برگزار شد، اظهار کرد: در کشورهای غربی مؤسس این فرقه‏ها، بحران به قدری است که در فرانسه، وزیر ضد فرقه و در انگلیس هم مرکزی برای بحران ضد فرقه وجود دارد.

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان سمنان، وی فرقه‏ها را به دو دسته باستانی و سنتی تقسیم کرد و افزود: حدود ۱۱۰ نحله و گروه شیطانی با تفکرات شیطانی در تهران فعالیت دارند که این آمار برای ایران بسیار زیاد است. این کارشناس مذهبی، هدف کشورهای غربی را برای ترویج این فرقه‏ها و نحله‏های انحرافی، انحراف جوانان دانست و تصریح کرد: تنها راه مقابله با این فرقه‌های ضاله، آگاه کردن جوانان با عرفان اسلامی است.

این مدرس حوزه و دانشگاه افزود: اگر جوانان از عرفان اسلامی اشباع باشند، دیگر به دنبال عرفان‏های نوظهور و دروغین نخواهند رفت.

انصاری‏نیا اذعان کرد: افرادی که فرقه‏ای را طراحی می‌کنند، قطعا توانایی‌هایی دارند و یا افراد خلاق و تأثیرگذاری هستند که این توانایی را در خود می‌بینند و با استفاده از این استعداد به طراحی فرقه‌های ضاله پرداخته و با ادعای دروغین، افراد ساده لوح را جذب فرقه خود می‌‌کنند.

وی به عرفان‏های نو ظهور هندی اشاره کرد و گفت: مسلک "اشو" و "سای بابا" نمونه این فرقه‏ها هستند.