فوت ۱۰ درصد بستری‌های کرونا

ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت درباره تعداد افرادی که بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست می دهند، اظهار کرد: با عادی انگاری و عادی پنداری در مواجه با ویروس کرونا، شاهد افزایش قابل توجهی از مبتلایان به این بیماری هستیم.

اخبار اجتماعیاو افزود: طبق آمار از هر ۱۰ نفری که بر اثر کرونا بستری می‌شوند یک نفر و از هر ۲ نفری که در ICU بستری می‌شوند، یک نفر فوت می‌کند.

حریرچی ادامه داد: یکی از دلایلی که سبب افزایش آمار مرگ و میر می‌شود، رفتن به مسافرت‌های غیر ضرور است. تجربه نشان داده عدم رعایت دستورالعمل‌های  بهداشتی توسط مردم و افزایش سفرها، رابطه مستقیمی با روند ابتلا و تعداد قربانیان دارد.

اوبیان کرد: اگر فردی که به بیماری کرونا مبتلا شده است هیچ کدام از موارد بهداشتی را که ملزم به رعایت آن‌هاست، رعایت نکند در عرض یک ماه می‌تواند به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم ۴۳۰ نفر را آلوده کند.

او ادامه داد: با شیوع کرونا هر یک نفر به طور متوسط دو و نیم نفر را به این بیماری مبتلا می‌کرد، اما این عدد با رعایت نکات بهداشتی توسط مردم و همت دولت در اواخر اردیبهشت به زیر یک نفر رسید. آمار مبتلایان در خرداد ماه افزایشی بود اما خوشبختانه از ۱۵ تیر با اجباری شدن زدن ماسک و رعایت هرچه بیشتر نکات بهداشتی توسط افراد، این آمار کاهشی شد.