انتخاب رشته ۴۲ هزار داوطلب دکتری

فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشورگفت: انتخاب رشته داوطلبان مجاز شده در مرحله کنکور دکتری ناپیوسته سال ۱۳۹۹ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور از دوشنبه، ۳ شهریور آغاز شد و ساعت ۲۴ امشب (چهارشنبه، ۵ شهریور) به پایان می‌رسد.

اخبار اجتماعی-او در ادامه بیان کرد: بر اساس آخرین آمار تا صبح امروز چهارشنبه ۵ شهریور  ماه تعداد ۴۲ هزار و ۱۹۳ نفر اقدام به انتخاب رشته کرده اند.  

سخنگوی سازمان سنجش در ادامه افزود: در مرحله اولیه اعلام نتایج دکتری سال ۹۹ تعداد ۱۱۶ هزار و ۴۰ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند که از این تعداد ۶۲ هزار و ۹۳۸ نفر در دوره‌های روزانه دانشگاه‌ها مجاز شده اند.

زرین آمیزی اضافه کرد: اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و ...) همراه با برنامه زمانی مراجعه به دانشگاه‌های مجری پنج شنبه، ۳۰ شهریور  از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش منتشر خواهد شد.  

گفتنی است، انتخاب رشته دوره دکتری تخصصی سال ۹۹ دانشگاه آزاد برای داوطلبانی که در آزمون سراسری دوره دکتری تخصصی سازمان سنجش آموزش کشور شرکت کرده‌اند، تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه، ۱۰ شهریور ادامه دارد.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته بر اساس کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش می‌توانند متناسب با مجموعه امتحانی خود حداکثر تا ۸۰ رشته/ محل را در دانشگاه آزاد انتخاب کنند. داوطلبان لازم است با مراجعه به سامانه azmoon.org دفترچه راهنمای انتخاب رشته را دریافت کنند.