جزئیات بررسی آخرین وضعیت املاک اطراف مجلس

محمد سالاری رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران ، با اشاره به طرح توسعه مجلس و مشکلاتی که برای املاک اطراف آن به وجود آمده است، گفت: شورای عالی شهرسازی چند ماه پیش مصوبه‌ای داشت که بر اساس آن یک محدوده را به عنوان حریم مجلس تصویب کرد.

اخبار اجتماعی- عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: در آن جلسه رویکرد طوری جمع بندی شد تا برخی از خیابان‌هایی که در این محدوده ۲۸ هکتاری هستند جزئی از مجلس شوند، از جمله خیابان شریف رضی که در بخش جنوبی ساختمان مجلس و جنب مدرسه مطهری است که جزئی از مجلس می‌شوند.

او افزود: از طرف دیگر قرار شد تا تردد مردم در این محدوده کم شود و رفت و آمد در اطراف یک سری بنا‌های تاریخی از جمله مدرسه شهید مطهری، محدود شود.

سالاری ادامه داد: قرار بود بر اساس طرح توسعه مجلس بخشی از جداره شرقی خیابان شهید مصطفی خمینی تخریب و خیابان شریف رضی در بخش پایین تر ایجاد شود، لذا ما به عنوان شورای شهر به همراه آقای هاشمی وقتی که دیدیم پیشنهاداتمان مورد توجه قرار نگرفت، اعتراض کردیم.

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: نتیجه پیگیری‌ها سبب برخی تعاملات شد و در نهایت ابلاغ این مصوبه دو ماه به تأخیر افتاد و در این دو ماه سعی کردند برخی نظرات شورا را اعمال کنند، از جمله اینکه تردد مردم از خیابان شریف رضی را منع نکردند و تأکید کردند که امکان حضور مردم در مدرسه شهید مطهری وجود داشته باشد.

سالاری گفت: تنها موضوع باقی مانده این است که عدم النفع مردمی که در اطراف مجلس زندگی می‌کنند چگونه پرداخت شود، زیرا اینجا حق الناس مطرح می‌شود و از بین رفتن حقوق آن‌ها مطرح است که هنوز در این خصوص تصمیمی گرفته نشده است.

او با بیان اینکه پیشنهاد من استفاده از مدل TBR بود، افزود: متولی این موضوع وزارت راه است که باید در مجلس تصویب کنند، زیرا سال‌هاست که انجام این تکلیف به تعویق افتاده است.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه این کار باید انجام شود، گفت: باید حقوق مردمی که خانه هایشان در آنجا افتاده با روش‌هایی نظیر دادن تراکم، تهاتر یا پرداخت نقدی انجام شود.