نامگذاری خیابان فاقد نام به نام نیما یوشیج

به گزارش افکار نیوز به نقل از فارس، در چهارصدو پنجاه و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران طرح پیشنهاد به دولت و مجلس شورای اسلامی در خصوص حفاظت مضاعف از منابع آب کشور و تهران مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد.

در ماده واحده این طرح آمده است، تالاب‌ها، دریاچه‌ها، رودخانه‌ها و منابع آبی از جمله موهبت‌های الهی هستند که متأسفانه به دلیل مختلف دچار مشکلات عدیده شده و کارکرد آنها دچار اختلال شده است؛ برای رفع این مشکلات و تأمین حداقل شرایط طبیعی و رعایت موازین زیست‌محیطی بویژه برای تهران به مجلس و دولت پیشنهاد می‌شود که بررسی و به روز رسانی برنامه جامع مدیریت آب(آبخیز‌داری) به ویژه منابع سطحی و زیرسطحی با لحاظ کردن منطقه و اولویت‌بندی محیط‌ها اقدام کنند.

همچنین به دولت و مجلس پیشنهاد می‌شود مدیریت کاهش آلودگی آب، خاک و حفظ گیاهان بومی مناطق را بررسی و بازنگری کنند، اقدام لازم در جهت تأمین منابع آب دریاچه‌ها، تالاب‌ها و افزایش حق آب به آنها در جهت حفظ محیط زیست این منابع و انجام ارزیابی زیست‌محیطی در خصوص حفظ منابع آبی تهران صورت گیرد.

بر اساس این گزارش، در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران یک فوریت لایحه پیشنهاد و معرفی ۹نفر از شهرداران مناطق مختلف به عنوان قائم‌مقام ذی‌حساب یک بررسی و تصویب شد. در این جلسه قرار بود گزارش حسابرس مستقل شرکت برج میلاد تهران نیز ارائه شود اما به دلیل حضور نیافتن حسابرس به جلسه دیگری موکول شد.

در این جلسه همچنین نامگذاری خیابان‌های فاقد نام در منطقه ۲۲ شهرداری تهران نیز انجام شد که در یکی از نامگذاری‌ها خیابانی به نام نیما یوشیج شاعر ایرانی گذاشته شد.

همچنین در محدوده منطقه ۲۲خیابانهای فاقد نام دیگری به نامهای خواجوی کرمانی، رفیعی معیری از شاعران ایرانی نامگذاری شد.