خواص زردچوبه/بروز رفلاکس معده از علائم مصرف زیاد زردچوبه است
زردچوبه در علم طب سنتی خواص و مضرات زیادی دارد که در آشپزی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد و به انوع غذاها رنگ و بویی خاص می‌بخشد. آنتی اکسیدان‌های موجود در زردچوبه برای کاهش خطر ابتلا به سرطان، کاهش التهاب معده، جلوگیری از بیماری‌های آسیب زا به سیستم عصبی و ... مفید هستند.
مضرات بیش از حد مصرف زردچوبه
اخبار اجتماعی- استفاده بیش از حد از زردچوبه می‌تواند باعث ایجاد حالت تهوع، خون ریزی زیاد، فشار خون پایین، مشکلات معده، مشکلات بارداری، سردرد، کمبود آهن، ناباروری، دیابت و خون ریزی‌های خطرناک شود که گزینه آخر مهم‌ترین عوارض مصرف زیاد زردچوبه است.
جالب است بدانید که حدود ۲ درصد زردچوبه از نمک جوهر ترشک تشکیل شده است که مصرف زیاد آن باعث ایجاد سنگ کلیه خواهد شد، در صورتی که قبلاً به مشکلات کلیوی شدید مبتلا شده اید یا سابقه سنگ کلیه شما را آزار داده، باید بدانید که استفاده بیش از حد ادویه زردچوبه می‌تواند بیماری شما را تشدید کند.
بروز رفلاکس معده از علائم مصرف زیاد زردچوبه
ممکن است مصرف زیاد زردچوبه ، خارش پوست، قرمزی، تهوع، استفراغ، اسهال، نفخ، گرفتگی عضلانی را به وجود آورد، حتی از عوارض خطرناک مصرف بیش از حد زردچوبه می‌توان به کم خونی، دیابت، رفلاکس معده و ... اشاره کرد.
پیش از مصرف زرد چوبه آن را روی پوست خود امتحان کرده و یا قبل از استفاده حتما با پزشک مربوطه میزان مصرف این نوع ادویه را مشخص کنید تا در صورت داشتن آلرژی به ادویه با مشکل مواجه نشوید.
احتمال دارد برخی افراد نسبت به زرد چوبه در مواد غذایی واکنش خاصی نشان ندهند،اما مصرف آن باعث بروز واکنش منفی شود که در چنین شرایطی اختلالات خونریزی، دیابت، سنگ صفرا را تشدید خواهد کرد و شما را با مشکل روبه رو می‌کند.
در ضمن به یاد داشته باشید که مصرف زردچوبه با داروهای مصرفی شما ممکن است تداخل داشته باشد؛ بنابراین تحت نظر پزشک مصرف آن را کنترل کنید. زرد چوبه می‌تواند این شرایط را تشدید کند و یا با داروهایی که مصرف می‌کنید تداخل داشته باشد.
سرطان به عنوان یک بیماری بسیار خطرناک درسطح جهان شناخته شده است که به علت رشد سلولی غیر قابل کنترل احتمال دارد درمانش با مشکل جدی روبه رو شود، اما متخصصان طب سنتی معتقد هستند که کورکومین‌های موجود در زردچوبه باعث بهبود و درمان سرطان می‌شوند و محققان هم به این نتیجه دست یافته اند که مصرف آن باعث رشد و تکثیر سلول‌ها خواهد شد.
در واقع کورکومین موجود در زردچوبه باعث مرگ سلول‌های سرطانی، کاهش رشد رگ‌های خونی در تومورهای سرطانی و جلوگیری از متاستاز یا پراکنده شدن سلول‌های سرطانی در بدن خواهد شد.
حتی دانشمندان به نتیجه دیگری دست یافته اند که مطالعات آن‌ها نشان می‌دهد که کورکومین موجود در زردچوبه باعث کاهش رشد و تکثیر سلول‌های سرطانی در آزمایشگاه خواهد شد که این ماده در آزمایش روی حیوانات باعث توقف رشد تومورهای سرطانی شده است.