192 شرور در شرق تهران دستگیر شدند

سردار سرتیپ دوم کیومرث عزیزی فرمانده انتظامی شرق استان تهران در نشست خبری که صبح امروز (پنجشنبه ۱۳ شهریور ماه) برگزار شد، درباره جزئیات اجرای طرح مبارزه با اراذل و اوباش اظهار کرد: با اجرای طرح برخورد با اراذل و اوباش از ۲۳ مرداد ماه، موفق شدیم ۱۹۲ نفر از اراذل شرق تهران را دستگیر کنیم.

اخبار اجتماعی- وی با اشاره به کشف ۱۹ قبضه سلاح گرم از اراذل و اوباش دستگیر شده، افزود: در طول اجرای این طرح ۱۹ دستگاه خودرو که اراذل و اوباش با آن‌ها اعمال مجرمانه انجام می‌دادند توقیف شدند. همچنین ۴۵ دستگاه موتورسیکلت که در جهت ایجاد بی نظمی و اعمال محرمانه از آن‌ها استفاده می‌شد، توقیف و ضبط شدند.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران با اشاره به کشف ۳۰ قبضه سلاح سرد از اراذل و اوباش دستگیر شده، گفت: ۱۲۵ واحد صنفی که این اشخاص در آنجا فعالیت‌های مخل نظم عمومی داشتند با دستور دستگاه قضایی پلمب شدند.

سردار عزیزی با بیان اینکه از این اراذل و اوباش حدود ۷۹۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده است، افزود: همچنین ۲۷۷ کیلوگرم تریاک و ۱۹۶ کیلوگرم شیشه از مقر‌های این افراد کشف و ضبط شده است.

وی با بیان اینکه در ۵ ماه ابتدایی سال ۹۸ مجموع دستگیری اراذل و اوباش ما ۹۱ نفر بوده است، افزود: این در حالی است که ما در طی ۵ ماه گذشته ۳۳۵ نفر از اراذل و اوباش را دستگیر کردیم.

او گفت: امسال در زمینه شناسایی و دستگیری اراذل و اوباش ۳۶۳ درصد رشد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته داشتیم. طرح برخورد با اراذل و اوباش مستمر است و نیرو‌های ویژه‌ای را آموزش داده‌ایم که تا اطلاع ثانوی در اختیار قرارگاه ایجاد شده، باشند و هر جایی که شرارتی وجود دارد، این نیرو‌ها بر سر افراد نازل می‌شوند.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران افزود: به افرادی که قصد شرارت دارند هشدار می‌دهیم که پلیس با قاطعیت لازم و تمام اختیارات قانونی خود، با آن‌ها برخورد می‌کند.

سردار عزیزی بیان کرد: خود افراد هم در این ۲۰ روز گذشته دیده‌اند که پلیس با چه قاطعیتی با اراذل و اوباش برخورد کرده است.