جدیدترین آمار همه‌گیری کرونا در جهان در 18 شهریور 99/ امریکا همچنان در صدر جدول ابتلا

 بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت بر اثر شیوع کرونا در جهان تاکنون ۲۷ میلیون و ۴۸۹ هزار و ۱۹۸ نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۸۹۶ هزار و ۸۶۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند و ۱۹ میلیون و ۵۹۰ هزار و ۲۷۲ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

اخبار اجتماعیآمریکا، هند، برزیل، روسیه، پرو، کلمبیا، آفریقای جنوبی، مکزیک، اسپانیا و آرژانتین در رده‌های اول تا دهم کشور‌های آلوده به ویروس کرونا هستند.

ایران هم‌اکنون در جایگاه دوازدهم این جدول قرار دارد.

در این جدول شمار کل مبتلایان در ستون «Total Cases»، تعداد کل جان‌باختگان در ستون «Total Deaths» و آمار کل بهبودیافتگان در ستون «Total Recovered» قرار گرفته‌ است.

جدیدترین آمار همه‌گیری کرونا در جهان

وزارت بهداشت و رفاه خانواده هند اعلام کرد بیماری کووید-۱۹ در شبانه‌روز گذشته ۱۱۳۳ نفر از مردم هند را به کام مرگ کشانده و شمار کل قربانیان ویروس کرونا در این کشور به ۷۲ هزار و ۷۷۵ نفر افزایش یافته است. همچنین در ۲۴ ساعت گذشته، ۷۵ هزار و ۸۰۹ مورد جدید از ابتلا به کرونا گزارش شد و از آغاز تاکنون تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به ۴ میلیون و ۲۸۰ هزار و ۴۲۲ نفر رسید.

مقامات بهداشت و درمان چین نیز اعلام کردند ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است. براساس داده‌های رسمی، از دسامبر گذشته که ویروس کرونا در چین برای نخستین بار شیوع پیدا کرد تا به امروز، در مجموع ۸۵ هزار و ۱۴۴ نفر در این کشور به کووید-۱۹ مبتلا شده و چهار هزار و ۶۳۴ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.