جزئیات اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس

 زهرا مظفر مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در ارتباط زنده با شبکه خبر در خصوص جزئیات اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس، اظهار کرد: شیوه‌نامه‌های سخت‌گیرانه‌ای را به مدارس سراسر کشور ابلاغ کردیم.

اخبار اجتماعی-مظفر با اشاره به اینکه سه شاخص اصلی و مهمی که مدیران مدارس و دانش‌آموزان باید رعایت کنند این است که مدارس باید در صورتی که آمار دانش‌آموزان بالاست، گروه‌بندی کنند، افزود: رعایت فاصله فیزیکی بین دانش‌آموزان تا ۱.۵ متر، اجبار استفاده از ماسک برای دانش آموزان و معلمان، کوتاه شدن ساعت آموزش به ۳۵ دقیقه و ضدعفونی مجدد کلاس‌ها از دیگر مواردی است که باید رعایت شود.

او ادامه داد: کوتاه شدن زمان آموزش در دستور کار قراره گرفته است و دانش آموزان تنها ۳۵ دقیقه در کلاس خواهند بود. در زنگ تفریح، همزمان با خروج دانش‌آموزان از کلاس، ضدعفونی مجدد کلاس‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: از تابستان یک دستورالعمل برای اولین بار ابلاغ شد که اولیای مدرسه به عنوان ناظر افتخاری ما در مدرسه هستند؛ درخواست ما این است که همه اولیا، معلمان و دانش‌آموزان به عنوان ناظر نقش نظارتی خود را ایفا کنند. وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و بهداشت درصدد فراهم کردن امکانات بهداشتی و نظارت بر مدارس هستند.

ممنوعیت اخذ اجباری وجه برای تهیه اقلام بهداشتی مدارس

مظفر یادآوری کرد: در صورتیکه دانش‌آموز یا خانواده‌ای در زمینه بهداشت مدارس به مشکلی برخورد کردند، توصیه می‌شود به ناظر ما در مدارس اطلاع دهند تا با مدیر مدرسه در جریان قرار داده شود. همچنین در پورتال آموزش و پرورش، از طریق گزینه ثبت شکایت، گزارش خود را با ما درمیان بگذارند.

او با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش درصدد است اعتبارات بهداشتی به مدارس تخصیص دهد، بیان کرد: ممکن است در مسیر تخصیص این اعتبارات آموزشی و پرورشی نیازمند کمک خیرین و اولیای دانش‌آموزان باشیم. اقدام ارزشمندی است که در بحث سلامت به فرزندان کشورمان کمک کنیم تا دچار بیماری نشوند، اما با همه این‌ها دریافت وجه و مبلغی از والدین به صورت اجباری برای تهیه اقلام بهداشتی مدارس صد در صد ممنوع است و اگر خانواده‌ها با این شرایط مواجه شدند، از طریق پورتال آموزش و پرورش شکایات خود را ثبت کنند.