تصرف زمین های بالادست باغ گیاه شناسی

 احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به گزارش ارائه شده از سوی عضو شورایاری منطقه 22 گفت: در یک بازدیدی که از منطقه داشتم مدیران اشاره کردند که ساخت و ساز انجام می شود اما بعد از ما می خواهند که پایان کار بدهیم.

اخبار اجتماعی-وی افزود: همین امر باعث می شود تا بسیاری از زیرساخت ها مانند کلانتری و مدرسه و درمانگاه و مسجد ساخته نشده است و این کمبودها دیده می شود و نظارتی هم بر آن نمی شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: 25 درصد زمین های منطقه 22 به پادگان ها و مراکز نظامی اختصاص داده شد که بعدا هم در برخی از آنها شهرک سازی شد.

مسجد جامعی همچنین به موضوع باغ گیاه شناسی هم که دارای 4 هزار گونه گیاهی دارد اشاره کرد و گفت: قرار بود این مجموعه تا پای کوه کشیده شود اما شاهیدم که زمین های بالادستی تصرف شده است.

وی به بحث دو کریدور هوایی شرق و غرب تهران و کارکرد دریاچه چیتگر اشاره کرد و گفت: دریاچه چیتگر این روزها به یک حوض بزرگ تبدیل شده است و دور و بر آن ساخت و ساز صورت گرفت و امروز دریاچه محصور شده است و دیگر آن کارکردی که قرار بود برای تلطیف هوای تهران داشته باشد را ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در منطقه 22 یک هزینه خوبی برای ساخت آبشار تهران انجام گرفت و فضای خوبی است و می تواند گردشگری را توسعه بدهد اما جالب است که در آنجا موبایل و تلفن همراه آنتن نمی دهد.