توقف کارآزمایی بالینی یکی از واکسن‌های مهم کووید-19

شرکت «آسترازنکا» تایید کرد که کارآزمایی بالینی واکسن این شرکت در آمریکا و در دیگر کشورها متوقف شده است.
اخبار اجتماعی- آسترازنکا اعلام کرد که آخرین مرحله کارآزمایی بالینی روی واکسن کرونا را به طور موقت متوقف می‌کند تا تحقیقات در خصوص بیماری «نامشخص» یکی از داوطلبان تکمیل شود.
بنا بر اعلام این شرکت، از آنجا که مشخص نیست بیماری این داوطلب به دلیل عوارض واکسن باشد، براساس استانداردهای ایمنی موجود٬ کارآزمایی بالینی روی واکسن متوقف می شود تا داده و اطلاعات در این زمینه مورد بازبینی قرار گیرد.
توضیح بیشتری در خصوص این بیماری ارائه نشده اما گفته می‌شود این داوطلب دچار یک بیماری بالقوه نامشخص شده است. عارضه پدید آمده برای یک داوطلب در جریان کارآزمایی بالینی در انگلیس بوده است.
شرکت آسترازنکا با همکاری دانشگاه آکسفورد در حال تهیه این واکسن کرونا است. از این واکسن به عنوان یکی از بخت‌های اصلی مقابله با کرونا یاد شده است.
یک سخنگوی شرکت «آسترازنکا» گفت: بیماری این داوطلب در جریان نمونه گیری‌های تصادفی کارآزمایی بالینی واکسن کرونای دانشگاه آکسفورد مشخص شد و این کارآزمایی داوطلبانه به طور موقت متوقف می‌شود تا توسط یک کمیته مستقل مورد بازبینی قرار گیرد.
این سخنگوی شرکت «آسترازنکا» تایید کرد که کارآزمایی بالینی واکسن این شرکت در آمریکا و در دیگر کشورها متوقف شده است.
شرکت «آسترازنکا» ماه گذشته جذب ۳۰ هزار داوطلب برای کار آزمایی مرحله سوم واکسن خود در آمریکا را آغاز کرد. این شرکت کارآزمایی بالینی واکسن دانشگاه آکسفورد با هزاران داوطلب در بریتانیا و با تعداد کمتری در برزیل و آفریقای جنوبی را نیز به عهده دارد.
در حال حاضر بیش از ۱۰ واکسن احتمالی در مراحل کارآزمایی بالینی، آزمایش روی بدن انسان، قرار دارند.