جزئیات پوشش جاده‌های کشور با 17 هزار نیروی اورژانس

سید پژمان آقازاده، معاون آموزش همگانی، مهارتی و اعتباربخشی سازمان اورژانس کشور در ویدئو کنفرانسی با خبرنگاران، اظهار کرد: معاونت آموزش یکی از معاونت‌های اورژانس است که بحث‌های فرهنگی و آموزشی را چه برای پرسنل عملیاتی ۱۱۵ و هم برای افزایش اطلاعات عمومی افراد جامعه را به عهده دارد.

اخبار اجتماعی-  وی افزود: اورژانس در حال حاضر بیش از ۳ هزار پایگاه شهری و جاده‌ای و بیش از ۱۷ هزار پرسنل عملیاتی دارد که توانسته‌اند تمام کشور را تحت پوشش قرار بدهند.

آقازاده ادامه داد: ما در ۵ حوزه فعالیت می‌کنیم، اولین حوزه فعالیتی ما در این معاونت بحث آموزش تخصصی است. این آموزش مسئولیت توان علمی و عملیاتی نیروهای عملیاتی را برعهده دارد؛ بحث آموزش مجازی به دلیل شیوع کرونا فراگیرتر شد و پرسنل می‌توانند از راه دور آموزش‌های لازم را ببینند و امتحانات را هم بدهند.

معاون آموزش همگانی، مهارتی و اعتباربخشی اورژانس گفت: حوزه دوم ما بحث آموزش همگانی است، اورژانس به عنوان یکی از سازمان‌هایی که بخشی از آموزش همگانی را برعهده دارد، به این وظیفه خود عمل می‌کند و ما در این معاونت با کمک رسانه‌ها و دیگر نهادها و همچنین حضور در بین مردم این کار را انجام می‌دهیم.

وی گفت: حوزه دیگر فعالیت ما دعوت خیرین و داوطلبان به کمک به اورژانس است که تا به الان توانسته‌ایم با کمک خیرین ۱۰۰ پایگاه اورژانس جاده‌ای را بسازیم و تجهیزات خود را تکمیل کنیم.

آقازاده خاطرنشان کرد:حوزه بعدی پژوهش است، بنا داریم کارهای علمی و عملیاتی خود را بر مبنای پژوهش قرار دهیم و از طرح‌های پژوهشی مرتبط هم استقبال می‌کنیم.

معاون آموزش همگانی، مهارتی و اعتباربخشی اورژانس گفت: آخرین حوزه ما اعتباریابی است، ما در این حوزه مقایسه می‌کنیم که با استانداردها چقدر فاصله داریم و مشکلات و اشکالات کار خود را پیدا می‌کنیم.