ایجادخط تولید مونتاژتراکتورایرانی درساحل عاج

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، عبدالله سیسه در دیدار با مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران با اشاره به موقعیت کشاورزی ساحل عاج گفت: با توجه به سنتی بودن کشاورزی، عدم استفاده از ادوات کشاورزی و همچنین وابستگی اقتصاد به کشاورزی تقاضای راهاندازی خط تولید تراکتور ایرانی از گروه صنعتی تراکتورسازی ایران صورت گرفت.

وی اظهار کرد: سالانه یک میلیون تن کاکائو در ساحل عاج بدون ادوات کشاورزی و به روش سنتی تولید می‌شود که اگر این صنعت مجهز به ادوات کشاورزی ایرانی شود شاهد افزایش بیش از ۲ برابری تولید این محصول در کنار سایر تولیدات کشاورزی خواهیم بود.

سیسه تصریح کرد: حضور تراکتورسازان در کشور تابعش نه تنها به بخش کشاورزی و اقتصاد ساحل عاجل کمک خواهد کرد بلکه زمینه را برای اشتغالزایی و ایجاد اشتغال برای جوانان ساحل عاجی نیز فراهم خواهد کرد.

ساح عاج کشوری در غرب آفریقا با حجم تولید یک میلیون تن در سال، اولین تولیدکننده کاکائو و با تولید ۴۵۰ میلیون تن قهوه پنجمین تولیدکننده دنیا می باشد که حجم بالایی از نیاز صنایع غذای کشور و آذربایجان شرقی از طریق این کشور تامین می شود.

گروه صنعتی تراکتورسازی ایران به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده ادوات کشاورزی با ۱۲ شرکت اقماری که ۷ شرکت در تبریز و در خود تراکتورسازی مستقر بوده و ۲ شرکت در سنندج و ارومیه و ۳ خط تولید نیز در کشورهای ونزوئلا، اوگاندا و تاجیکستان فعال است.

در این مجموعه بیش از ۵ هزار نفر به طور مستقیم مشغول به کار است و با توجه به همکاری بیش از ۲۰۰ قطعه سازی و واحد تولیدی برای تامین قطعات و محصولات مورد نیاز این گروه پیشبینی شاغلان غیرمستقیم مرتبط با این گروه نیز ۲۰۰ هزار نفر است