اتصال بزرگراه یادگار به سعیدی از زیر بوستان جی

سید مصطفی موسوی شهردار منطقه ۹ تهران درباره پروژه ادامه بزرگراه یادگار امام (ره) گفت: این پروژه در صورت اجرا می‌تواند به یکی از مهمترین پروژه‌های بزرگراهی تهران در این مقطع زمانی تبدیل شود بدین صورت که قرار است انتهای بزرگراه یادگار امام از زیر پادگان جی عبور و به بزرگراه آیت الله سعیدی متصل شود.

او با بیان اینکه کلنگ ساخت بوستان جی نیز در همان محدوده به زمین زده شده و ادامه بزرگراه یادگار امام (ره) از زیر این بوستان رد می‌شود، افزود: محدوده‌ای که دو شاخه بزرگراه از هم فاصله می‌گیرند پوشیده از درخت است و روی محدوده دو شاخه بزرگراه درختکاری وجود ندارد، اما یک فضای باز قرار دارد که برای بوستان استفاده می‌شود؛ بنابراین بوستان روی بزرگراه ساخته می‌شود.

موسوی در ادامه با بیان اینکه امیدواریم که در آینده با بهتر شدن اوضاع اقتصادی و پیدا کردن راه حل‌هایی این پروژه انجام شود، گفت: به دلیل رویکرد انسان محوری پروژه‌ها ترجیح می‌دهیم که پادگان جی خیلی تکه تکه نشود کما اینکه بلوار استاد معین جنوبی هم که افتتاح شده یک بلوار ترافیکی با چهار باند است که تبدیل به یک خیابان اجتماعی شده و حتی در این خیابان کاربری‌هایی با تصویب در کمیسیون ماده پنج که با رویکرد اجتماعی و انسان محوری همخوانی داشته باشد، تعریف خواهد شد.

شهردار منطقه ۹ تهران با بیان اینکه، چون در بزرگراه این امکان فراهم نیست، بنابراین از فضای روی آن می‌توان به عنوان پارک استفاده کرد، اضافه کرد: پروژه ادامه بزرگراه یادگار امام (ره) با شرایط اقتصادی فعلی، در سال ۱۳۹۹ نمی‌تواند شروع شود مگر اینکه بتوان در قالب یک مشارکت خاصی این پروژه را پیش برد و یا یک رونق اقتصادی ویژه ایجاد شود.

او یادآور شد: یک پل در امتداد این بزرگراه ایجاد می‌شود که از روی زیر گذر عبور می‌کند تا مسیر لاین غرب به شرق اتوبان آیت الله سعیدی که در حال حاضر به سمت آزادی می‌رود را حفظ کند که البته ساخت آن نیاز به تملک بخشی از اطراف پادگان جی که متعلق به آموزش و پرورش است، دارد.

موسوی گفت: ترجیح منطقه این است که لااقل ساخت این پل که جزیی از پروژه است و بخشی از پایه‌های آن نیز نصب و اجرا و کارگاه آن تجهیز شده است، در وهله اول اجرا شود چرا که اگر روند پیشرفت زیر گذر به این نقطه برسد، به ساخت این پل نیاز است.