آمادگی انبار‌ها برای روبرو شدن با بحران باید به بالای ۵۰ درصد برسد

کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر درباره آمادگی هلال احمر در برابر وقوع بحران و حوادث اظهار کرد: فصل پیش رو، طبیعتا بارندگی خواهیم داشت و ممکن است مشکلاتی همچون سال گذشته (سیل) ایجاد و به بحران تبدیل شود. با کمک‌هایی که انجام شده است، پیش بینی می‌شود در مهر و آبان سال جاری آمادگی‌های انبار‌های هلال احمر به بیش از ۵۰ درصد به هنگام وقوع بحران رسد.

او با اشاره به اینکه آمادگی نیرو‌های امدادی برای رو به رو شدن با بحران ۱۰۰ درصد است، گفت: ۲۴ فروند بالگرد داریم که ۱۶ فروند آن عملیاتی هستند، ۸ بالگرد زمین گیر شده در جمعیت هلال احمر به دلیل نبود قطعه است که با مناقصاتی که انجام شده در آینده نزدیک مشکل این بالگرد‌ها برطرف خواهد شد.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: مجوزی به ما داده بودند که دو فروند بالگرد را بتوانیم خریداری کنیم، که مهلت آن تمام شده است و درخواست دادیم تا دوباره این امکان را به ما دهند و به دلیل اینکه این بالگرد‌ها خارجی هستند، مشکلاتی ایجاد شده است.

همتی با اشاره به اینکه آمادگی مردم در برابر وقوع پایین است، گفت: متاسفانه آمادگی مردم در رو به رو شدن با وقوع حادثه کمتر از ۱۰ درصد و توسط جمعیت هلال احمر طی چند ماه اخیر، آموزش‌های همگانی به هموطنان در حال انجام است.