به گزارش افکار نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،رئیس پلیس آگاهی استان خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: خانم جوانی در روز سوم اردیبهشت، با مراجعه به پلیس آگاهی استان اعلام داشت ۴تن از سرنشینان یک دستگاه خودرو سواری سمند برادر ۳۰ساله اش را از مقابل منزل مسکونی شان ربوده اند و او را به مکان نامعلومی انتقال داده اند.

سرهنگ حسین بیدمشکی افزود: بررسی های پلیسی حاکی از آن بود که فرد ربوده شده و خانواده اش به خاطر واگذاری یک باب آپارتمان توسط پدرشان اختلافات جدی داشته اند. با روشن شدن این موضوع، فرضیه خانوادگی بودن ماجرای آدم ربایی قوت گرفت و تحقیقات کارآگاهان بر بازجویی از خانواده این جوان ۳۰ساله متمرکز شد.

اظهارات مادر فرد ربوده شده مبنی بر این که پسرش اعتیاد شدید به موادمخدر داشته است و هم اکنون در یکی از مراکز ترک اعتیاد نگهداری می شود شک و ظن کارآگاهان را برانگیخت. تناقض گویی مادر جوان ۳۰ساله در تحقیقات بعدی پرونده او را در برابر شواهد و ادله ای قرارداد که با وجود تلاش برای منحرف کردن مسیر بازجویی ها، ناچار به بیان حقیقت شد و در اعترافاتی، نشانی محلی را که پسرش در آن زندانی شده بود به پلیس ارائه کرد.

با به دست آمدن این سرنخ ها کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی بلافاصله به محل موردنظر که یک مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز بود اعزام شدند و جوان ۳۰ساله را نجات دادند.

گروگان رهایی یافته که سعید نام دارد در تحقیقات اولیه اظهار داشت: به موادمخدر اعتیاد ندارم و مادرم با طرح این نقشه به مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز مراجعه و ادعا کرده بود من آلوده به موادمخدر هستم و با نشان دادن خشونت از مراجعه به مراکز ترک اعتیاد خودداری می کنم.سعید بیان داشت: تمام اختلافات خانوادگی ما به خاطر آن آپارتمان لعنتی بود.