بی توجهی شهرداری به جذب تحصیل‌کرده‌های رشته محیط زیست

زهرا صدراعظم نوری، رییس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در جریان دویست و سی و هفتمین جلسه شورای شهر تهران طی تذکری گفت: در بودجه شهرداری بعد از حوزه حمل و نقل که بیشترین بودجه را به خود اختصاص می‌دهد، حوزه خدمات شهری و ایمنی است  که بیشترین بودجه را دارد و تقریبا از کل بودجه حوزه‌ها، ۲۰ ممیز ۸صدم آن مربوط به حوزه خدمات شهری و مدیریت بحران است.

او ادامه داد:، اما در بین رشته‌های مورد نیازی که برای آزمون دستیاری شهرداری تهران اعلام شده، علوم اقتصادی، علوم اجتماعی، مدیریت، مهندسی عمران، مهندسی صنایع، مهندسی ارتباطات، معماری و شهرسازی مشاهده می‌شود و رشته‌هایی که مربوط به حوزه محیط زیست، ایمنی، خدمات و فضای سبز است در این لیست اصلا قرار ندارد.

نوری با تاکید بر اینکه رشته‌های گروه محیط زیست باید در گروه درخواست‌های شهرداری تهران باشد گفت: این‌ها رشته‌هایی هستند که حتما باید جزو درخواست‌ها باشد؛ رشته محیط زیست با گرایش آب، زیست شناسی گیاهی، مهندسی ایمنی، مهندسی طراحی محیط زیست، مهندسی ایمنی، بهداشت و محیط زیست، مهندسی آبخیزداری، مهندسی فضای سبز از مواردی هستند که باید در این آزمون به آن‌ها توجه می‌شد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات ایمنی شورای شهر تهران گفت: جای تعجب دارد که برای حوزه‌ای که بخش عمده‌ای از اعتبارات و ماموریت‌های شهری در آن انجام می‌شود در آزمون استخدامی اصلا توجهی نشده است. چطور ما تعدادی دستیار را جذب می‌کنیم و اصلا این رشته‌ها را در نظر نمی‌گیریم؛ بنابراین خواهش می‌کنم معاونت برنامه ریزی به این نکته توجه کند تا اقدام خوبی که انجام داده، اقدامی کامل باشد.