چگونگی بازیابی اطلاعات ثبت نامی مفقود شده داوطلبان کنکور

نتایج اولیه کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ امروز  اعلام شد و داوطلبان بر اساس اعلام سازمان سنجش می‌توانند نتایج اولیه آزمون خود را از طریق سامانه سازمان سنجش آموزش کشور دریافت کنند. البته برخی از داوطلبان به دلیل مفقود کردن اطلاعات ثبت نامی نمی‌توانند نتایج خود را دریافت کنند که در این خبر به بیان توضیحاتی پیرامون این دو موضوع می‌پردازیم.

چطور نتایج کنکور را مشاهده کنیم؟

داوطلبان کنکور سراسری برای ورود به سامانه سنجش و اطلاع از نتیجه آزمون خود می‌توانند از سه روش اقدام کنند: 

روش اول: داوطلب با وارد کردن شماره داوطلبی، شماره شناسنامه و سال تولد می‌تواند کارنامه خود را دریافت کند.

روش دوم: داوطلب با وارد کردن شماره پرونده، کد رهگیری و شماره شناسنامه امکان دستیابی به نتایج کنکور را دارد.

روش سوم: داوطلب از طریق اطلاعات شماره پرونده، شماره سریال و شماره شناسنامه داوطلبان می‌تواند نتایج اولیه را دریافت کند.

نحوه دریافت اطلاعات ثبت نامی مفقود شده

داوطلبان برای دریافت نتایج آزمون خود حداقل باید شماره پرونده یا شماره داوطلبی خود را داشته باشند، اما بعضی از اوقات داوطلبان این اطلاعات را هم مفقود می‌کنند که در این شرایط سازمان سنجش امکانی فراهم کرده است تا داوطلب بعد از ورود به سایت سازمان سنجش اطلاعات را دریافت کند.

داوطلبان برای ثبت درخواست خود در سایت سازمان سنجش باید وارد سایت sanjesh.org شوند  و از منوی سمت چپ ورود به سیستم پاسخ گویی را انتخاب کنند.

اگر قبلا در سایت سنجش عضو بوده اید روی گزینه «ورود به سیستم» کلیک کنید، در غیر اینصورت روی دکمه «عضویت در سایت» کلیک کنید.

سپس به صفحه «عضویت در سایت» هدایت می‌شوید.

در این صفحه باید اطلاعاتی که از داوطلب خواسته شده است، را به درستی وارد کنید در نظر داشته باشید برای عضویت در سایت نیاز به ایمیلی که دسترسی به آن داشته باشید دارید. برای اینکه عضویت در سایت سازمان سنجش تایید شود به پست الکترونیکی شما یک کد ه عنوان رمز عبور ارسال خواهند شد.  

بعد از دریافت رمز عبور که به ایمیل شما ارسال شده است، می‌توانید مجددا وارد صفحه اصلی شده و با کلیک روی گزینه «ورود به سیستم پاسخگویی» و انتخاب گزینه «ورود به سیستم»، با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود وارد پورتال پاسخگویی سازمان سنجش شوید.

در این بخش شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید  اطلاعات ثبت نامی شامل شماره پرونده و شماره داوطلبی خود را به صورت آنلاین دریافت کنید:

ابتدا از منوی سمت روی گزینه «درخواست جدید» کلیک کنید. سپس آزمون سراسری و سال ۹۹ را انتخاب کرده و روی گزینه«جستجو» کلیک کنید. در ادامه روی گزینه «دریافت شماره پرونده یا داوطلبی» کلیک کرده و وارد صفحه بعد می‌شوید.

بعد از کلیک بر روی گزینه دریافت شماره پرونده یا داوطلبی صفحه جدیدی باز می‌شود که حاوی اطلاعات فردی و شناسنامه‌ای  شما است که در صورت تایید اطلاعات، در صفحه جدیدی که باز می‌شود شماره پرونده و شماره داوطلبی قابل مشاهده خواهد بود.